W minionym roku w ramach całej Grupy AAA Auto, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, sprzedano 75 372 samochody, w tym niemal 7 tysięcy w Polsce.
Nasz kraj okazał się czarnym koniem całej Grupy, notując aż 57,1 proc. wzrostu sprzedażowego w porównaniu do roku 2016.
Zobacz także:
Tytuł najpopularniejszego samochodu używanego w Polsce kolejny rok z rzędu obronił srebrny hatchback z silnikiem benzynowym. Polacy nie zmienili także preferencji jeśli chodzi o ulubioną markę – od 2015 roku na pierwszym miejscu zestawienia figuruje Ford.
– Z analizy specyfikacji najlepiej sprzedających się samochodów używanych AAA Auto Index wynika, że w ubiegłym roku prym wiodły auta z manualną skrzynią biegów, napędem na jedną oś i silnikiem 1.6 16 V. Liderem sprzedaży wśród samochodów używanych w roku 2017 był Ford Focus. Wyprzedził Opla Astrę i Skodę Octavię, stanowiąc wraz z nimi niezmienną od 2015 roku wielką trójkę. Najlepiej sprzedającymi się markami w minionym roku były z kolei: Ford, Opel i Volkswagen – powiedział František Švec, Dyrektor Generalny AAA Auto w Polsce.
Samochód z nadwoziem typu hatchback w ubiegłym roku kupiło 46,47 proc. klientów firmy w Polsce. Drugim najpopularniejszym nadwoziem było kombi, na które zdecydowało się 17,14 proc. osób. Na trzecim miejscu znalazły się SUV-y (12,51 proc.), które zdeklasowały zajmujące w latach 2015 – 2016 trzecią pozycję sedany.
Podobnie jak w poprzednich dwóch latach najpopularniejszym silnikiem był benzynowy. Samochody z silnikiem tego typu wybrało w ubiegłym roku 68,05 proc. polskich kierowców.
– Rokrocznie zwiększa się dystans między silnikami benzynowymi a dieslem. W ubiegłym roku w Polsce aż 36,5 proc. więcej klientów wybierało silnik benzynowy. Potwierdza to teorię o zmierzchu diesla także w Polsce – dodał František Švec, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
Wiodącą pozycję zachowują samochody z manualną skrzynią biegów, na które w 2017 roku zdecydowało się w Polsce 88,43 proc. klientów. Nieznacznie wzrosło jednak również zainteresowanie samochodami ze skrzynią automatyczną. Dominującą pozycję utrzymują też samochody z napędem na jedną oś (91,3 proc.). Polacy nie zmieniają też preferencji dotyczących kolorów aut używanych. Od trzech lat wybierają niezmiennie przede wszystkim samochody srebrne, czarne i szare.