Nowa opona Uniroyal MS plus 77 została stworzona by zapewnić bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach oraz na śniegu i lodzie. Skutecznie zapobiega aquaplaningowi.
Dzięki innowacyjnemu kształtowi bieżnika i wykorzystaniu specjalnie dobranych mieszanek gumowych, MS plus 77 zapewnia bezpieczne prowadzenie, krótką drogę hamowania i doskonałą przyczepność w każdych zimowych warunkach drogowych.
Zobacz także:
OPONY
CONTINENTAL
W wielu regionach Europy w sezonie zimowym występuje więcej dni deszczowych niż śnieżnych. Warto więc wybrać opony, które skutecznie zapobiegają aquaplaningowi i zapewniają świetną przyczepność na mokrych nawierzchniach. Tej zimy marka Uniroyal, specjalista od deszczowych opon, zaprezentuje swój nowy produkt – MS plus 77. Dzięki licznym, innowacyjnym rozwiązaniom technicznym, opracowanym z myślą o mokrych, oblodzonych i pokrytych śniegiem drogach, nowa opona do samochodów osobowych i SUV zapewni jeszcze większe bezpieczeństwo, niż jej popularna i sprawdzona poprzedniczka – MS plus 66.
Uniroyal MS plus 77 będzie dostępna w 52 rozmiarach o górnych indeksach prędkości od 190 km/h do 240 km/h. Wśród nich znajdzie się 46 różnych wariantów dopasowanych do felg o rozmiarach 15” i 18” oraz przekrojach pomiędzy 65%, a 40%. Tym samym, MS plus 77 obejmie swą ofertą pojazdy od choćby VW Golfa po luksusowe limuzyny.
Nowa koncepcja bieżnika
Główną funkcją bieżników opon deszczowych jest odprowadzanie wody z powierzchni opony. Przy prędkości 80 km/h, MS plus 77 odprowadza około 25 litrów wody na sekundę. Oznacza to, że byłaby w stanie osuszyć przeciętnej wielkości wannę w 6 sekund. Dzięki temu opona odznacza się dużą odpornością na zjawisko aquaplaningu. Typowy dla produktów Uniroyal bieżnik w kształcie ostrego V pomaga efektywnie odprowadzać wodę, a szerokie, otwarte kanały w części centralnej i barkowej bieżnika przyspieszają osuszanie opony.
Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają sztywne bloki na barkach opony. Dzięki nim kierowanie pojazdem na mokrej nawierzchni jest precyzyjne, co ma kluczowe znaczenie podczas gwałtownych manewrów. Jeszcze lepszą przyczepność gwarantuje nowa mieszanka z dodatkiem siliki, stworzona specjalnie z myślą o oponach deszczowych.
Liczne lamele i powierzchnie tarcia
Starannie zaprojektowany system lameli wyróżniają liczne małe nacięcia w blokach bieżnika. Dzięki dużej powierzchni tarcia, zapewnia on doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. Mikro-nacięcia tworzą efekt wycieraczki – przecinają cienką warstwę wody na oblodzonej nawierzchni i zgarniają ją do wnęk bieżnika.
W ten sposób, MS plus 77 gwarantuje bezpieczeństwo na oblodzonych drogach. Podczas jazdy po śniegu, zwiększone powierzchnie styku poprawiają przyczepność, dzięki czemu siły wytwarzane w czasie hamowania i kierowania pojazdem mogą być precyzyjnie przenoszone.
Bezpieczeństwo na bardzo mokrych drogach
Porównanie MS plus 77 z jej poprzedniczką pokazuje, jak duże postępy zostały poczynione w dziedzinie bezpieczeństwa. Ryzyko aquaplaningu udało się zmniejszyć o 5 proc., a drogę hamowania skrócić o 2 proc. Znacznej poprawie uległy też właściwości jezdne na śniegu i lodzie.
Uniroyal – twórca pierwszej opony przeznaczonej specjalnie do jazdy po mokrej nawierzchni – jest europejską marką grupy Continental, z siedzibą w Hanowerze.