UBEZPIECZENIE ASSISTANCE: PANOWIE KUPUJĄ – PANIE KORZYSTAJĄ

op-adam_23

Mężczyźni zdecydowanie częściej (72 proc.) niż kobiety (28 proc.) decydują się na wykupienie ubezpieczenia Assistance komunikacyjnego – wynika z danych towarzystwa ubezpieczeniowego Gothaer i Mondial Assistance.

Jednak to kobiety są bardziej skłonne do zgłaszania nawet drobnych awarii – częściej niż mężczyźni potrzebują pomocy z przebitą oponą i rozładowanym akumulatorem. Mężczyźni natomiast częściej zgłaszają problemy związane z nierównomierną pracą silnika.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Z pomocy Assistance Polacy korzystają najczęściej w okresie wakacyjnym, czyli w lipcu i sierpniu.

Korzyści wynikających z posiadania ubezpieczenia Assistance komunikacyjnego jest wiele. Główna to poczucie bezpieczeństwa, a co za tym idzie otrzymania pomocy w nieprzewidzianych sytuacjach 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Co istotne, nie tylko w Polsce, ale także na terytorium całej Europy. Świadomość Polaków dotycząca tego typu ubezpieczenia stale rośnie. Z danych Mondial Assistance wynika, że w 2014 roku z usług Assistance różnego typu, skorzystało blisko 1,8 mln osób. To dużo, biorąc pod uwagę, że jeszcze w latach 2012 i 2013 z ubezpieczenia rocznie skorzystało nieco ponad milion osób – wskazuje Piotr Nowakowski, Menedżer Produktu w Gothaer TU S.A.

Kiedy Polacy korzystają z Assistance komunikacyjnego? Z danych Gothaer i Mondial Assistance wynika, że ubezpieczeni najczęściej po pomoc dzwonią podczas miesięcy wakacyjnych oraz we wrześniu. W lipcu zgłoszono 25 proc. wszystkich spraw z 2014 roku, w sierpniu 15 proc., a we wrześniu 9 proc.. Na te trzy miesiące przypada połowa wszystkich zgłoszonych awarii w ramach Assistance w całym roku. Powodem jest wzmożony ruch na drogach związany z wyjazdami wakacyjnymi i sezonem urlopowym. To właśnie w lipcu i sierpniu Polacy najczęściej decydują się na dłuższe i często dalekie wyjazdy własnymi czterema kółkami. A właśnie na takich dystansach prawdopodobieństwo nieprzewidzianego zdarzenia jak przebicie opony, awarii czy wypadku, zdecydowanie rośnie.

Statystki pokazują, że polisy Assistance komunikacyjne znacznie częściej wykupują mężczyźni. Jeśli spojrzymy na strukturę portfela według płci widzimy, że wśród 10 ubezpieczonych mamy 7 mężczyzn i 3 kobiety. Warto także zwrócić uwagę na rodzaje awarii, do których jest wzywana pomoc w ramach Assistance. Najczęstszymi przyczynami unieruchomienia pojazdów na drodze, i co się z tym wiąże, wezwania pomocy, są nierównomierna praca silnika (36 proc.), kolizje z innym przedmiotem lub pojazdem (22 proc.), problemy z zapłonem (15 proc.), przebita opona (14 proc.) oraz problemy z akumulatorem (12 proc.).

Ciekawie awarie rozkładają się w podziale na kobiety i mężczyzn. Panowie częściej niż kobiety są wyczuleni na pracę silnika i w przypadku jego awarii wzywają pomoc w ramach Assistance – 39 proc., w stosunku do 29 proc. kobiet. Natomiast, gdy problemem jest przebita opona lub rozładowany akumulator proporcje się odwracają i to kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z takiej pomocy. W przypadku przebitej opony i rozładowania akumulatora, niemal co piąta kobieta prosi o pomoc (odpowiednio 19 i 18 proc.), w stosunku do 13 proc. mężczyzn w przypadku awarii opony i 10 proc. w przypadku akumulatora.

Mężczyźni korzystają z pomocy w ramach Assistance komunikacyjnego, kiedy samodzielne zdiagnozowanie i naprawienie problemu jest bardzo skomplikowane lub niemożliwe. Zdecydowanie rzadziej potrzebują pomocy w przypadku przebitej opony czy problemów z akumulatorem. Natomiast kobiety, nawet jeżeli znają procedurę działania w przypadku przebitej opony czy rozładowanego akumulatora, częściej decydują się na wezwanie pomocy. I bardzo dobrze, bo właśnie do tego służy ubezpieczenie Assistance – wskazuje Piotr Nowakowski z Gothaer TU S.A.

Nasz redakcyjny kolega Andrzej zaledwie wczoraj wzywał Assistance, będąc we Francji, z powodu awarii elektroniki w aucie…

Ubezpieczenie Assistance to nie tylko holowanie. Korzyści jest znacznie więcej. W zależności od wybranego zakresu, ochrona może obejmować organizację i pokrycie kosztów pomocy w przypadku wypadku, awarii lub kradzieży pojazdu. Na miejscu zdarzenia możemy liczyć na pomoc w zakresie podstawowym, takim jak wymiana koła, odpalenie auta przy awarii akumulatora czy otwarcie zatrzaśniętych kluczyków. Innego typu naprawy zazwyczaj dokonywane są w serwisie samochodowym. Tutaj warto pamiętać, że w ramach tzw. pomocy w podróży, ubezpieczony może liczyć na organizację i pokrycie kosztów przejazdu do najbliższego hotelu lub warsztatu, kontynuację podróży lub powrót do miejsca zamieszkania lub zakwaterowania, wynajmu samochodu zastępczego, odbiór naprawionego pojazdu czy pomoc tłumacza przez telefon. Zatem zakres może być bardzo szeroki. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb – wyjaśnia Piotr Nowakowski.