CO TRZECIA FIRMA NIE KONTROLUJE SWOICH KIEROWCÓW NA DRODZE

kontrola-moni1

Ponad połowa managerów w Polsce przyznaje, że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej.

Z badań TomTom Telematics wynika, że duża część polskich firm nie kontroluje czasu i sposobu w jaki ich pracownicy prowadzą samochody oraz nie prowadzi żadnych szkoleń w tym zakresie. Może to prowadzić do wymiernych strat finansowych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Badanie TomTom Telematics przeprowadzone wśród 300 menedżerów wyższego szczebla w Polsce jednoznacznie pokazuje, że niemal wszystkie polskie firmy (94 proc. ankietowanych) wysyłają swoich pracowników w podróże biznesowe własnym lub firmowym samochodem. Jednocześnie ponad połowa ankietowanych dyrektorów przyznaje (51 proc.), że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej.

Jedną z głównych przyczyn wypadków jest brak odpowiednich procedur w firmach. Jeden na trzech ankietowanych menedżerów (35 proc.) przyznaje, że jego firma w żaden sposób nie monitoruje zachowania swoich pracowników na drogach i w żaden sposób nie nie weryfikuje ile przewinień drogowych dany pracownik miał w przeszłości na koncie. Jeden na czterech (26 proc.) nie wie ile czasu jego pracownicy spędzają za kierownicą. Jedna trzecia firm (36 proc.) nie prowadzi żadnych szkoleń w zakresie bezpiecznej jazdy.

– Polskie firmy nie kontrolują swoich pracowników na drogach podczas podróży służbowych. Tym samym narażają się na odpowiedzialność prawną oraz wymierne straty finansowe. Ponad 66 proc. ankietowanych menedżerów przyznało, że wypadki spowodowane przez pracowników ograniczyły lub uniemożliwiły im wykonywanie obowiązków zawodowych – mówi Marek Kujawiński, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska.

Poszkodowanemu pracownikowi podlegającemu ubezpieczeniu społecznemu przysługuje szereg świadczeń z tytułu długotrwałego bądź stałego uszczerbku na zdrowiu jakiego doznał wskutek wypadku przy pracy. W zależności od stanu zdrowia poszkodowany ma prawo m.in. do zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, jednorazowego odszkodowania, renty z tytułu niezdolności do pracy, a także dodatku pielęgnacyjnego.

– Pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa pracowników na drogach oraz poprawy efektywności biznesowej firmy jest monitoring zachowania kierowców pojazdów służbowych. Wdrożenie telematycznego systemu zarządzania flotą jak Wrbfleet pozwala w sposób zdalny z biura na identyfikację niebezpiecznych zachowań na drodze, kontrolę parametrów eksploatacyjnych i optymalizację wykonywania zadań przez pracowników w terenie. To z kolei może pomóc zmniejszyć liczbę wypadków i kolizji, poprawić produktywność pracowników oraz obniżyć koszty operacyjne i składki ubezpieczeniowe
– dodaje Marek Kujawiński, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska.