Zakres i plany umowy joint venture oraz współpracy zawartej w celu przyspieszenia transformacji przemysłu w kierunku neutralności emisji ciężkich samochodów ciężarowych klasy 8 przedstawiły firmy Iveco, FPT Industrial i Nikola Corporation.
Chodzi o szerokie zastosowanie technologii ogniw paliwowych w Ameryce Północnej i Europie.
Zobacz relacje:
Głównym celem umowy jest wykorzystanie odpowiedniej wiedzy partnerów, w celu wdrożenia na rynek ciężkich pojazdów ciężarowych o zerowej emisji spalin i wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu branży, dzięki nowemu modelowi biznesowemu.
Partnerstwo obejmuje utworzenie europejskiej spółki joint venture, w celu opracowania i dystrybucji pojazdów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz akumulatorowo- elektrycznymi na rynek europejski.
Nikola zapewni wiedzę na temat ogniw paliwowych i zaawansowaną technologię, a także przełomowy model biznesowy zapewniający pierwszy w branży produkt finansowy obejmujący wszystkie usługi pozwalające użytkować pojazd. Iveco, wraz z FPT Industrial, wniosą swoją wiedzę inżynieryjną i produkcyjną do uprzemysłowienia elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi oraz akumulatorami.
Firmy rozpoczęły opracowywanie pierwszej ciężarówki joint venture: akumulatorowej Nikola TRE, która oparta jest na nowej platformie Iveco S-WAY i integruje technologię ciężarówki, elementy sterowania i multimedia firmy Nikola. Testy mają rozpocząć się w połowie 2020 roku, a europejska publiczna premiera planowana jest w trakcie targów pojazdów użytkowych IAA 2020. Wsparcie sprzedaży i obsługi posprzedażnej Nikola TRE zapewni szeroka europejska sieć dealerów Iveco.
Hubertus M. Mühlhauser (CEO CNH Industrial): Coraz większy nacisk na diametralne ograniczenie emisji z motoryzacji, skłania nasz przemysł do szybkiego poszukiwania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Wspólne przedsięwzięcie z Nikolą jest świadectwem wiedzy technicznej obu partnerów, które przyniesie wymierne korzyści środowiskowe europejskim przewoźnikom działającym w transporcie dalekobieżnym.
Gerrit Marks (Prezes CNH Industrial ds. pojazdów użytkowych i specjalnych): Nasz przemysł, napędzany zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji, szybko się zmienia, a młode pokolenia domagają się stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym, w celu zapewnienia ochrony środowiska. Wodór i energia elektryczna, w zależności od misji, są jedynymi realnymi rozwiązaniami dla zielonej energii i mają tę zaletę, że pozwalają poszczególnym krajom stać się bardziej niezależnym od paliw kopalnych. Teraz jest czas na działanie i dostarczenie rozwiązania zerowej emisji, które opiera się na technologii elektrycznej ogniw paliwowych. Wykorzystujemy tę technologię w sposób przemyślany i zdecydowany, rozpoczynając proaktywną transformację sektora transportu.
Trevor Milton (CEO Nikola Motors): Ta współpraca przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom. Od momentu wprowadzenia Nikola ONE w 2016 r. kierowcy ciężarówek i urzędnicy pytali kiedy sprowadzimy pojazdy Nikola do Europy. Nikola TRE to wspaniały i innowacyjny pojazd tak różny od innych ciężarówek na świecie. Potrzebowaliśmy odpowiedniego partnera, który pomógłby nam wejść na rynek europejski, a CNH Industrial jest właściwym partnerem handlowym. Podczas gdy inni producenci OEM zwalniają dziesiątki tysięcy pracowników, Nikola tworzy tysiące miejsc pracy i zmusza przemysł transportowy do reagowania i ukierunkowania na zerową emisję. Zobacz, co osiągnęliśmy w ciągu trzech miesięcy, a teraz wyobraź sobie, co osiągniemy za trzy lata dzięki naszemu partnerowi CNH Industrial.