Grupa Inelo zaprezentowała urządzenie, które pomaga użytkownikom generować oszczędności zarówno paliwa oraz czasu, a co za tym idzie – minimalizować koszty.
Gbox Assist 3.0 to oparty na systemie Android 9.0 nowy wymiar telematyki, który umożliwia jeszcze sprawniejsze wykonywanie przewozów poprzez szybsze i dokładniejsze działanie.
Zobacz relacje:
Nowy Gbox wyposażony został w wyświetlacz, który poza lepszą rozdzielczością, pozwala na szerszy kąt widzenia oraz dokładniejsze odwzorowanie kolorów. Zastosowanie zasilania bateryjnego umożliwiło bezpieczne i bezawaryjne wyłączenie urządzenia oraz systemu, przy jednoczesnym oszczędzaniu akumulatora. Całość została opakowana w nową ergonomiczną obudowę, która poprawia wygodę pracy kierowcy.
– Najnowszy Assist, to zdecydowanie zwiększona moc obliczeniowa, co przekłada się bezpośrednio na płynność działania aplikacji i natychmiastową reakcję na polecenia użytkownika. Wszystkie te czynniki wpływają na przyspieszenie wykonywanych zadań i zaoszczędzenie czasu kierowcy. Wbudowany nowoczesny moduł GPS zapewnia płynną pracę nawigacji, która przekazuje informacje dotyczące trasy, czy punktu docelowego. Zastosowanie modułu LTE umożliwiło błyskawiczną komunikację pomiędzy spedytorem a kierowcą. Wystarczy kilka sekund by dostarczyć wiadomość, przesłać zlecenie lub wyznaczoną trasę w postaci korytarza w nawigacji. Gbox Assist pozwala również na przesyłanie kolorowych skanów, które są na tyle dokładnym odzwierciedleniem dokumentów, że możliwe jest rozliczenie przewozu bez konieczności oczekiwania na powrót kierowcy – opowiada Łukasz Maśka, Product Owner, Grupa Inelo.
Dostępne funkcjonalności
Nowe urządzenie to ułatwienie w pracy zarówno dla kierowców, przewoźników czy spedytorów. Dzięki niemu możliwa jest sprawna komunikacja między stronami co pozwala na znaczną minimalizację nieprawidłowości podczas realizacji zlecenia. System pozwala na kontrolowanie wykonywanego przewozu. Dane, które dotychczas dostępne były na tachografie dla kierowcy, są teraz dostępne zarówno dla spedytora oraz przewoźnika w czasie rzeczywistym.
Czytelny panel zapewnia łatwą analizę poszczególnych etapów zlecenia. System posiada funkcję statusowania, dzięki temu możliwe jest samodzielne śledzenie przejazdu bez konieczności kontaktu pomiędzy kierowcą a spedytorem. W urządzeniu możliwe jest wypełnianie danych do elektronicznej karty drogowej, co szczególnie pomaga przy integracji z systemami TMS. Funkcjonalnością są zlecenia, które dają dostęp do pełniej bazy danych dotyczących realizowanego transportu.
– Rozwijająca się branża TSL, potrzebuje konkretnych rozwiązań, które pomogą zoptymalizować realizację zleceń. Systemy telematyczne oraz nowoczesne technologie to przyszłość transportu drogowego, ponieważ są realnym wsparciem zarówno dla przewoźnika, spedytora oraz kierowcy. Wykorzystując odpowiednie narzędzia możemy na bieżąco reagować na niedogodności pojawiające się w trakcie realizacji zlecenia czy kontrolować czas pracy kierowcy a także dbać o efektywność floty poprzez inteligentne planowanie tras. Nowe spojrzenie na telematykę to nie tylko lokalizacja pojazdu, to łańcuch powiązanych ze sobą czynności, które przy użyciu odpowiednich narzędzi wspierają rentowność firmy, czy pomagają generować oszczędności czasu, paliwa oraz pieniędzy – dodaje Mirosław Tirak, Kierownik Działu Wdrożeń Gbox, Grupa Inelo.