TOYOTY: WSPÓŁDZIELONE MIRAIE Z OGROMNYM PRZEBIEGIEM

toyota-mirai-ws1

Obsługująca pasażerów w Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie flota czterdziestu pięciu Toyot Mirai, pokonała już ponad 2,2 miliona kilometrów w systemie współdzielenia przejazdów CleverShuttle.

Dzięki aplikacji na telefon niemieckiej firmy już ponad 525 000 osób mogło przekonać się o zaletach elektrycznych samochodów na wodór.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Niemiecka firma ride- sharingowa CleverShuttle w 2017 roku zainwestowała we flotę sedanów Mirai, które wożą pasażerów w systemie opartym na aplikacji, umożliwiającej współdzielenie przejazdów. Początkowo do serwisu w Hamburgu trafiło 20 aut. W ciągu 15 pierwszych miesięcy działalności wodorowe Toyoty pokonały z aplikacją CleverShuttle łącznie milion kilometrów.

BEEF #3/2017 Reportage Grillgeräte JVA Uelzen

Zaledwie niecałe 10 miesięcy później przewoźnik ogłosił, że na licznikach wszystkich Mirai w jego flocie pojawiło się łącznie 2,2 miliona kilometrów, a do tej pory z usług serwisu skorzystało ponad 525 000 pasażerów.

Samochody w Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie są tankowane na stacjach H2 Mobility, należących do spółki joint venture, której zadaniem jest rozwój infrastruktury wodorowej.

CleverShuttle rozpoczął działalność w 2015 roku, najpierw w Berlinie, Lipsku i Monachium, we współpracy z niemiecką koleją. Zbudowany przez spółkę system łączenia kierowców serwisu z kilkoma klientami naraz poprzez aplikację mobilną został oparty na algorytmie. Jedną z ważniejszych grup klientów CleverShuttle są pasażerowie pociągów, chcący skorzystać z wygodnego transportu na stację kolejową lub ze stacji. Koszty przejazdu są nawet o 40 procent niższe niż taksówki.

toyota-mirai-ws4

Toyoty Mirai mogą zamawiać zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Sedan o długości 4,89 m z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi oferuje pasażerom komfort i przestrzeń. Bezemisyjne auto korzysta jest zasilana wodorem, który w ogniwach paliwowych wchodzi w reakcję z tlenem, wytwarzając prąd. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest woda.

Zasięg auta na pełnym baku przekracza 500 km, a tankowanie trwa 3 minuty. Silnik elektryczny o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 sek. Toyota Mirai zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km.

toyota-mirai-ws1