Toyota GR Supra zadebiutowała podczas salonu samochodowego North American International Auto Show 2019 (NAIAS) w Detroit, a w połowie ubiegłego roku trafiła do salonów dealerskich.
Teraz czas na Polskę – do sprzedaży trafia auto z nowym silnikiem 2.0 litra. Cena wersji Dynamic zaczyna się od 209 900 zł, a w Fuji Speedway ze sportowym wyposażeniem i kutymi 19-calowymi – od 223 900 zł.
Zobacz także:
GR Supra to 2-osobowe coupe o idealnym rozłożeniu masy między przodem i tyłem oraz świetnych właściwościach jezdnych. Początkowo auto było dostępne z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Teraz do sprzedaży trafia model z silnikiem mniejszym.
Dynamiczną stylistykę GR Supry podkreślają światła przednie i tylne LED, przetłoczenia karoserii oraz 18-calowe aluminiowe obręcze kół. We wnętrzu znajdują się cyfrowe zegary, sportowe fotele z Alcantary ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.
Dostępny jest Bluetooth, funkcja rozpoznawania głosu, nawigacja i systemem Connect. Na ekranie dotykowym wyświetlany jest obraz kamery cofania, standardem jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).
GR Supra Fuji Speedway
W limitowanej edycji Fuji Speedway pojazd otrzymuje pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Auto w kolorach Toyota Gazoo Racing łączy biały metalizowany lakier z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19 cali i lakierowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno- czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi.
Coupe w tej wersji otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce. Nazwa limitowanej edycji podkreśla, jak ważną rolę w opracowaniu modelu odegrał legendarny japoński tor wyścigowy Fuji Speedway. Toyota chętnie testuje na nim swoje modele ze względu na wysoki stopień trudności oraz historyczną rolę. W pobliżu toruznajduje się Higashi- Fuji Technical Center, ośrodek badawczo- rozwojowy producenta.
Nowy silnik 2.0
Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry w układzie rzędowym, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin- scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Zestaw zapewnia osiągisportowego samochodu. Moc maksymalna to 258 KM (190 kW), a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 5,2 sek. i uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h. Emisje CO2 wynoszą od 168– 172 g/km (norma WLTP).
Cena wersji 3.0Twin- ScrollTurbo 340 KM 8AT (benzyna) w wersji Executive to 315 900 złotych.