Uruchomiony w 2016 roku w Dublinie i Forli system car- sharingowy YUKÕ with Toyota trafia obecnie do Wenecji. Flota samochodów wynajmowanych na minuty składa się z 49 hybryd marki.
Można wypożyczyć od Yarisa Hybrid po Priusa Plug-in Hybrid czy też specjalnie wyposażonego Proace Verso, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zobacz także:
Toyota wprowadziła samochody hybrydowe na europejski rynek car- sharingu już dość dawno. Program YUKÕ – co po japońsku oznacza „ruszajmy” – daje możliwość prowadzenia oszczędnego i ekologicznego samochodu hybrydowego. Obecnie serwis rozszerza swój zasięg o Wenecję, gdzie mieszkańcom będzie służyło 49 różnych modeli hybryd producenta. Do floty YUKÕ dodano model Proace Verso, aby ułatwić korzystanie osobom starszym i niepełnosprawnym.
– Uruchomienie programu car- sharingowego YUKÕ with Toyota, wykorzystującego flotę samochodów hybrydowych, to pierwszy znaczący krok w stronę zrównoważonego transportu w Wenecji. Dzięki parametrom środowiskowym hybryd Toyoty, każdy mieszkaniec Wenecji może przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin i redukcji zagęszczenia ruchu w mieście. Serwis YUKÕ with Toyota jest dostępny dla każdego, również dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych dzięki przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych modelom Proace Verso – powiedział Mauro Caruccio, prezes Toyota Motor Italy.
Mieszkańcy Wenecji mogą korzystać z następujących innowacji:
• rejestracja online zaledwie w kilka minut przy pomocy komputera, aplikacji na tablet, smartfona, a niedługo także na smartwatcha;
• dwie opcje do wyboru: obsługa w punkcie stacjonarnym YUKÕ One (odbiór i oddanie samochodu w dowolnej stacji) lub serwis YUKÕ Way, który umożliwia pozostawienie samochodu na dowolnym miejscu parkingowym w centrum miasta;
• do rozpoczęcia i zakończenia jazdy wystarczy karta miejska Venezia Unica – to pozwala pasażerom swobodnie zmieniać środki transportu, łącząc wynajem krótkoterminowy samochodów z pojazdami komunikacji miejskiej;
• użytkownicy YUKÕ mają swobodny dostęp do stref ograniczonego ruchu i stref objętych płatnym parkowaniem.
System car- sharingowy YUKÕ to okazja do dalszej popularyzacji klasycznych hybryd oraz samochodów hybrydowych ładowanych z zewnętrznej sieci (plug-in hybrid). Do tej pory już ponad 11,5 miliona nabywców hybryd Toyoty i Lexusa zapoznało się z tą technologią. Wypożyczalnie samochodów, w tym systemy car- sharingowe, dają możliwość wypróbowania hybryd kierowcom, którzy nie mieli dotąd do czynienia z tym napędem.
Technologia hybrydowa to jeden ze sposobów walki z zanieczyszczeniem powietrza w miastach. Badania przeprowadzone w Rzymie przez Center for Automotive Research and Evolution na Uniwersytecie Rzymskim (CARe) pokazały, że Prius czwartej generacji, wyposażony w najnowszy napęd hybrydowy Toyoty, porusza się w mieście na samym silniku elektrycznym z zerową emisją spalin przez 73 proc. czasu jazdy. W centrum miasta wynik ten wyniósł aż 79,4 proc. czasu jazdy.
Wynajem na minuty samochodów hybrydowych odpowiada na potrzeby indywidualnych użytkowników oraz całych społeczności. To sposób na oszczędność paliwa, redukcję emisji CO2 i szkodliwych substancji oraz na cichą, przyjemną jazdę z automatyczną skrzynią biegów. Ponadto car-s haring zmniejsza zagęszczenie ruchu i zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w centrach miast.
Przemysł motoryzacyjny jest w trakcie technologicznej transformacji, związanej z nowymi napędami, koncepcją współdzielenia pojazdów, wymianą informacji w chmurze między pojazdami oraz automatyzacją prowadzenia. Toyota, pionier elektryfikacji produkowanych masowo samochodów, podjęła szeroko zakrojone starania, aby z producenta aut stać się dostawcą rozwiązań nowoczesnej mobilności.