TOYOTA: UDOSKONALONE MODELE PROACE I PROACE CITY

Toyota PROACE i Toyota PROACE CITY jako pierwsze wprowadziły bateryjne napędy elektryczne do gamy Toyota Professional.

Obecnie każdy model z rodziny PROACE jest dostępny z napędem elektrycznym, a Hilux otrzyma wkrótce wersję z napędem Mild-hybrid 48V, dzięki temu klienci mogą w przystępnej cenie nabyć praktyczne auta, które pozwolą zmniejszyć emisje dwutlenku węgla.


Zobacz także:

STELLANTIS: INWESTYCJA 406 MLN DOLARÓW W 3 ZAKŁADY W STANIE MICHIGAN
 

ROZMAITOŚCI


 

Udoskonalone modele PROACE i PROACE CITY

Średniej wielkości PROACE i kompaktowy PROACE CITY otrzymały szereg ulepszeń, które wzmocniły ich konkurencyjność na rynku aut użytkowych, a oba modele nadal oferują najlepszą w klasie ładowność i maksymalną długość ładunku. Auta z 2024 roku modelowego zyskały nową stylistykę i wyposażenia, które zwiększają wygodę, komfort pracy, bezpieczeństwo i praktyczność.

Auta zyskały nowy, świeży wygląd, a najbardziej widoczne są zmiany przedniego pasa. Wszystkie modele zyskały spójny wygląd, który dodatkowo podkreślony jest charakterystycznymi reflektorami – obecnie dostępnymi także ze światłami Full LED, opcjonalnymi felgami aluminiowymi. Kabina również zyskała nowy, odświeżony wygląd.

Multimedia i łączność

Samochody zyskały także nowe multimedia, w tym 10-calowy kolorowy wyświetlacz, który, z wyjątkiem podstawowych wersji, jest dostępny w standardzie. Bazowe odmiany otrzymują 5-calowy ekran monochromatyczny. Radio DAB, Bluetooth, a także porty USB-C do transmisji danych i ładowania oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem poprzez MirrorLink są standardem we wszystkich odmianach, a w wyższych wersjach przed kierowcą są 10-calowe cyfrowe zegary oraz wbudowana nawigacja z trzyletnią subskrypcją TomTom.

Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa

Nowe odsłony modeli PROACE i PROACE CITY oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepsze systemy wsparcia kierowcy. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystent pasa ruchu, automatyczne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych, które do tej pory były wyposażeniem dodatkowym, teraz są standardem. W skład systemów bezpieczeństwa wchodzą także adaptacyjny tempomat (od 30 km/h lub z opcjonalną funkcją stop-go) i inteligentny asystent prędkości.

Udoskonalono także elementy bezpieczeństwa biernego. Ulepszono przednie poduszki powietrzne. Nowy kształt przedniego pasa lepiej chroni pieszych w razie ryzyka zderzenia. Auta otrzymały też dodatkowe wzmocnienia oraz składaną kolumnę kierownicy.

Modele PROACE i PROACE CITY można także wyposażyć w nowe cyfrowe lusterko wsteczne oraz Dynamic Surround View, które praktycznie eliminują występowanie martwego pola za i po obu stronach pojazdu.

Co więcej, van PROACE zyskał system Flank Guard, który wcześniej był dostępny w mniejszym PROACE CITY. Ostrzega on kierowcę o ryzyku uderzenia w przydrożną przeszkodę, taką jak słupek lub barierka, podczas wykonywania skrętu przy niskiej prędkości.

PROACE i PROACE Verso 2024 dostosowane do potrzeb klientów

Średniej wielkości vany PROACE oraz ich wersje osobowe PROACE Verso mają ugruntowaną pozycję na rynku. Samochody są wszechstronne, a liczna gama zabudów i akcesoriów pozwala dostosować każdy egzemplarz do prowadzonego biznesu.

Auta dostępne są w dwóch długościach nadwozia (odpowiednio 4983 mm i 5333 mm), a także jako furgon brygadowy z dodatkowym drugim rzędem siedzeń. Osobowy PROACE Verso może wygodnie pomieścić do dziewięciu pasażerów, dzięki czemu sprawdzi się zarówno jako auto do transportu pracowników, jak i komfortowe auto rodzinne czy ekskluzywna taksówka.

Nowością w gamie modelu PROACE jest furgon brygadowy premium, który zapewnia najwyższy komfort dla pięciu osób, zachowując jednocześnie dużą pojemność przestrzeni ładunkowej. Auto jest elegancko wykończone, z deską rozdzielczą pokrytą skórą Mistral Black, a także skórzaną tapicerką foteli oraz podłokietnika. Zagłówki mają regulację wysokości, a kanapa w drugim rzędzie ma wykończone skórą siedzenia i dwa podłokietniki. Przestrzeń bagażową powiększono o schowek pod siedziskiem, co pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów.

Większy zasięg wersji z napędem elektrycznym

Nowy PROACE Electric otrzymał udoskonalony napęd elektryczny o większym zasięgu. Nowy silnik elektryczny ma teraz mocy 136 KM (100 kW), a do akumulatora litowo-jonowego dodano nowe złącze i zmodyfikowaną skrzynkę bezpieczników. W efekcie auta z baterią o pojemności 75 kWh mogą pokonać o 20 km więcej, zwiększając maksymalny zasięg do 350 km (standard WLTP), co pozwala na codzienną pracę bez konieczności uzupełniania energii. 45 minut trwa szybkie ładowanie baterii przy pomocy prądu stałego. Auto może mieć też mniejszy akumulator o pojemności 50 kWh.

Odzyskiwanie energii z hamowania

Wprowadzenie rekuperacyjnego układu hamulcowego dodatkowo pomaga kierowcy zmaksymalizować zasięg pojazdu. Przechwytuje on energię kinetyczną generowaną podczas zwalniania i hamowania, a następnie wykorzystuje ją do ładowania akumulatora. Kierowca może wybrać poziom hamowania odzyskowego przy pomocy łopatek umieszczonych za kierownicą. Do wyboru są trzy poziomy – lekki, średni i mocny, zapewniające różne stopnie hamowania, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Im wyższy poziom, tym szybciej pojazd zwalnia i tym samym odzyskiwana jest większa ilość energii.

Silniki wysokoprężne

W modelu PROACE dostępne są dwie wersje sprawdzonego, czterocylindrowego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego: jednostka o mocy 145 KM (106 kW) połączona jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a mocniejszy silnik o mocy 180 KM (132 kW) ma ośmiobiegowy automat. Van PROACE może mieć także silnik 1,5 l o mocy 120 KM (88 kW).

Przestrzeń ładunkowa

Van Toyota PROACE imponuje pojemnością przestrzeni ładunkowej, która wynosi maksymalnie 6,6 m³ (wersja z długim nadwoziem i systemem Smart Cargo), a jej ładowność jest równa najlepszej w swojej klasie i wynosi 1400 kg. Dodatkowo auto może pociągnąć przyczepę o masie do 2500 kg (z silnikiem 2.0 l, 144 KM).

PROACE i PROACE Verso imponują łatwością manewrowania w zatłoczonych miejscach za sprawą niewielkiego promienia skrętu, który wynosi 6,2 m dla modelu średniej długości i 6,4 m dla wersji długiej. Ponadto auta mają 1,9 m wysokości, co pozwala wjeżdżać na standardowe parkingi podziemne.

Konwersje i zabudowy

Dzięki zabudowom Toyota umożliwia dostosowanie każdego egzemplarza modelu z rodziny PROACE do potrzeb prowadzonego biznesu, a cały proces konwersji przeprowadzony zostanie przez autoryzowanego partnera na danym rynku. Partnerzy muszą spełnić wysokie wymagania zgodne ze standardami Toyoty.

PROACE dla osób z niepełnosprawnością

Zgodnie ze swoją strategią „Mobilności dla wszystkich”, Toyota oferuje szereg rozwiązań ułatwiających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością. Model PROACE dostępny jest z zabudową umożliwiającą bezpieczne i komfortowe podróżowanie osobom na wózkach inwalidzkich. Auta mają obniżoną podłogę oraz składaną tylną rampę wjazdową z oświetleniem LED ułatwiającym dostęp w nocy. Klienci mogą również zamówić ręczne lub automatyczne składane stopnie boczne oraz elektryczną wciągarkę.

PROACE CITY i PROACE CITY Verso 2024

Odświeżone modele PROACE CITY i PROACE CITY Verso także zyskały nowy wygląd przedniego pasa, który jest wyróżnikiem aut z rodziny PROACE. Auto dostępne jest jako furgon lub furgon brygadowy, a osobowa wersja Verso może pomieścić nawet siedem osób i sprawdzi się zarówno w biznesie, i jako auto rodzinne.

Przestrzeń ładunkowa vana PROACE CITY była wielokrotnie nagradzana przez niezależnych ekspertów. Za sprawą przemyślanych rozwiązań konstrukcyjnych auto oferuje nawet 4,4 m³ przestrzeni w wersji z długim rozstawem osi, co jest największą pojemnością w segmencie. Model ze standardowym rozstawem osi oferuje 3,9 m³ przestrzeni ładunkowej.

System Smart Cargo, który zadebiutował w modelu PROACE, pozwala zwiększyć przestrzeń do przewożenia ładunków. W PROACE CITY można złożyć fotel pasażera, a otwierany właz w przegrodzie za kabiną kierowcy ułatwia przewożenie większych i dłuższych przedmiotów i zwiększa przestrzeń o 1,3 m. Maksymalna długość ładunku bez zastosowania systemu Smart Cargo wynosi 2,2 m, co jest kolejnym wiodącym wynikiem w klasie. PROACE CITY z napędem elektrycznym ma maksymalną ładowność 780 kg, podczas gdy auta z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi mogą przewozić do 1000 kg (w wersji z długim rozstawem osi).

PROACE CITY może służyć także jako mobilne biuro. Dzięki systemowi Smart Cargo oparcie przedniego fotela pasażera można złożyć, tworząc biurko. Auto łączy się też z Apple CarPlay i Android Auto, a także ma łatwo dostępny port USB.

Większy zasięg wersji elektrycznej

Modele PROACE CITY i PROACE CITY Verso z napędem elektrycznym otrzymały te same rozwiązania techniczne co większy PROACE, w tym nowy silnik elektryczny o mocy 136 KM (100 kW) oraz układ hamulcowy z systemem rekuperacji. Dzięki modyfikacjom zwiększono zasięg o 50 km do 330 km (standard WLTP).

Korzystając z systemu szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW, baterię o pojemności 50 kWh można naładować do 80% w około 30 minut. Klienci w krajach o chłodniejszym klimacie mogą wybrać opcjonalną pompę ciepła, która pomoże ogrzać kabinę bez nadmiernego obciążania akumulatora.

Silniki wysokoprężne i benzynowe

Zarówno PROACE CITY, jak i PROACE CITY Verso są dostępne z dwoma silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1,5 litra: ten o mocy 100 KM (75 kW) połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a mocniejszy 130-konny wariant (96 kW) z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W ofercie jest również silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z manualną skrzynią biegów o mocy 110 KM (81 kW).