Samochody Toyoty zasilane innowacyjną benzyną. Toyota testuje nowe paliwo o ponad 40% niższej emisji CO2
Toyota i Chevron wspólnie opracowały nowy rodzaj niskoemisyjnej benzyny, która generuje o ponad 40% mniej CO2 w cyklu życia w porównaniu z tradycyjną benzyną wytwarzaną z ropy. Nowe paliwo można stosować w niemal wszystkich samochodach benzynowych, które już dziś poruszają się po drogach na całym świecie. Kierowcy będą mogli z dnia na dzień obniżyć emisyjność swoich samochodów bez żadnych modyfikacji napędu czy konieczności wymiany auta na nowy model.
Zobacz także:
T&E: CO CZWARTY ELEKTRYK W EUROPIE BĘDZIE Z CHIN
Nowa niskoemisyjna benzyna to paliwo alternatywne, które można stosować zamiast tradycyjnego paliwa w niemal wszystkich samochodach z silnikiem benzynowym – zarówno hybrydach i hybrydach plug-in, jak i autach konwencjonalnych. Do jej dystrybucji może służyć już istniejąca infrastruktura, a korzystanie z niej nie wymaga dodatkowych inwestycji, takich jak modyfikacja silnika czy zakup nowego modelu. Kierowcy mogą znacząco obniżyć wpływ jazdy samochodem na klimat bez zmiany przyzwyczajeń czy konieczności instalacji w domu dodatkowych urządzeń.
Niskoemisyjne paliwo w samochodach Toyoty
Współpraca Toyoty i firmy Chevron rozpoczęła się w 2021 roku i początkowo koncentrowała się na technologiach wodorowych. Toyota dołączyła do programu opracowania niskoemisyjnej benzyny na wczesnym etapie prac laboratoryjnych, aby zapewnić jej kompatybilność z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi oraz napędami hybrydowymi. Wiosną 2023 roku zostały przeprowadzone pierwsze testy drogowe, w których brały udział hybrydowa Toyota Camry, RAV4 Prime z napędem plug-in hybrid oraz terenowy pick-up Toyota Tundra. Auta zostały zatankowane do pełna niskoemisyjną benzyną Chevron i poruszały się po drogach publicznych w Teksasie i Mississippi.
Kolejnym etapem współpracy były dostarczenie innowacyjnego paliwa do centrum logistycznego Toyoty w Portland w kwietniu 2024 roku. Niskoemisyjna benzyna trafiła do baków nowych aut przed ich dalszym transportem do dealerów, co jest potwierdzeniem najwyższej jakości produktu. Każdego dnia z centrum wysyłanych jest 450 samochodów, które potem trafiają do klientów w różnych częściach USA.
„Waga wyzwania, jakim są zmiany klimatu, sprawia, że Toyota jest gotowa coraz intensywniej współpracować z innymi branżami. Masowe stosowanie niskoemisyjnej benzyny Chevron pozwoli na rzeczywistą redukcję emisji CO2 we wszystkich samochodach z silnikiem benzynowym” – powiedział Mark McCarthy, kierownik programu ds. energii, paliw i zrównoważonego rozwoju w Toyota Motor North America (TMNA).
Natychmiastowa redukcja emisji bez zmiany przyzwyczajeń
Do produkcji nowej niskoemisyjnej benzyny wykorzystywane są surowce odnawialne, co pozwoliło obniżyć emisję CO2 w całym cyklu życia produktu aż o 40% w porównaniu z konwencjonalną benzyną. Ponad 50% składu stanowi biopaliwo wytwarzane z produktów rolnych oraz odpadów z uprawy roślin i hodowli zwierząt gospodarskich. Szeroka współpraca z sektorem rolnym przyspieszy wprowadzenie niskoemisyjnego paliwa do masowego użytku oraz wzmocni pozycję rolnictwa w gospodarce. Popularyzacja paliw opartych na surowcach odnawialnych pozwoli obniżyć emisyjność transportu w oparciu o już istniejącą infrastrukturę tankowania oraz bez konieczności wymiany samochodów na pojazdy z alternatywnym napędem.
W samych Stanach Zjednoczonych ponad 265 milionów samochodów napędzanych jest benzyną. Pojazdy benzynowe stanowią ponad 95% całego parku aut osobowych w tym kraju. Przeciętny samochód osobowy ma 12 lat i pozostaje w ruchu przez prawie 20 lat. Oznacza to, że nowe samochody sprzedawane obecnie będą użytkowane przez dziesięciolecia. Dzięki nowym technologiom biopaliw możliwe będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych we wszystkich samochodach spalinowych – zarówno nowych, jak i używanych.
Współpraca z firmą Chevron w opracowaniu nowego paliwa o niskim bilansie emisji CO2 to kolejne potwierdzenie wielotorowego podejścia Toyoty do osiągnięcia celu neutralności węglowej do 2050 roku. Koncern uważa, że klienci potrzebują różnych, przystępnych cenowo i praktycznych rozwiązań. Dlatego Toyota prowadzi równoczesne badania nad rozwojem wszystkich nisko- i bezemisyjnych rozwiązań – zarówno bateryjnych napędów elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in, jak i napędów na wodorowe ogniwa paliwowe, silników spalinowych na wodór oraz niskoemisyjnych paliw syntetycznych i biopaliw. Jest to zgodne ze strategią Toyota Environmental Challenge 2050, w której firma zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.