Toyota Supra 4. generacji to dzisiaj kultowy samochód, który jest wyrazem japońskiej sztuki tworzenia sportowych aut w latach 90-tych.
Na niemieckim rynku ceny tego coupé niejednokrotnie osiągają poziom nawet 40 tys. euro. Limitowane edycje Supry są wyceniane o wiele wyżej.
Zobacz także:
Przykładem może być wystawiony na sprzedaż w Polsce egzemplarz w jubileuszowej wersji 15th Anniversary.
Toyota Supra Limited Edition 15th Anniversary powstała na 15-lecie produkcji pierwszej generacji Supry. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż w Polsce – jak podkreślają przedstawiciele pośredniczącej firmy Moto Concierge – jest doskonale utrzymany. Na uwagę zasługuje nie tylko stan auta, ale również niewielki przebieg. W ciągu 21 lat sportowa Toyota przejechała zaledwie 64,5 tys. kilometrów.
Warto również dodać, że kierownica w tym egzemplarzu znajduje się fabrycznie po lewej stronie. A modele w takiej konfiguracji występują na rynku niezwykle rzadko!
Pod maską samochodu pracuje silnik 2JZ-GTE, który seryjnie oferuje 330 KM mocy oraz 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednak w tym egzemplarzu moc i moment obrotowy wzrosły do 355 KM i 454 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów, co czyni ten samochód jeszcze bardziej pożądanym na rynku.
– Połączenie układu TwinTurbo z silnikiem 2JZ oraz 6-biegową skrzynią jest tak doskonałe, że już w standardowej specyfikacji Supra radzi sobie z większością współczesnych aut pseudosportowych. A po dodatkowych przeróbkach, na które ta konstrukcja jest wyjątkowo podatna, może konkurować nawet z supersamochodami. Jednocześnie kosztuje ułamek ich ceny, oferuje unikatowość i status samochodu kultowego – wyjaśnia Patryk Gronowski z firmy Moto Concierge.
Wyjątkowe możliwości tuningowe
Toyota Supra czwartej generacji to samochód, który już dawno zyskał miano auta kultowego. Jego ceny z roku na rok systematycznie rosną. I trudno się dziwić, bo na ulicach Warszawy czy innych dużych miast obecność Ferrari czy Lamborghini nie jest już dzisiaj niczym wyjątkowym. Natomiast Suprę widuje się najwyżej raz na kilka miesięcy.
Prawdziwy kult Toyoty Supry wynika z kilku powodów. Pierwszym i najważniejszym jest wyjątkowe serce samochodu. Silnik o symbolu 2JZ ma wielki potencjał tuningowy, a jego moc po modyfikacjach potrafi zdecydowanie przekraczać 1 000 KM. Tunerzy z całego świata prześcigają się w pomysłach na to, w jaki sposób ulepszyć go w najmniejszych szczegółach, by zyskać jeszcze więcej mocy, a wyścig ten trwa od lat i zdaje się nie mieć końca.
– Innym powodem niezwykłej sławy Supry jest jej stosunkowo niewielka podaż w wersji z kierownicą po lewej stronie. Szczególnym rarytasem na rynku wtórnym jest wersja europejska LHD – Left Hand Drive. To już samochód praktycznie nieosiągalny, w związku z czym potencjalnym zainteresowanym pozostaje zakup wersji amerykańskiej lub tzw. przekładka, która znacząco obniża wartość auta. Nie bez znaczenia jest także skrzynia biegów – egzemplarze z manualem są znacznie droższe od automatów. Supra to samochód, który dla fanów japońskiej motoryzacji należy do świętości. Modeli, które mogą się z nią równać prestiżem, jest dosłownie kilka – wśród nich trzeba wymienić Nissana Skyline czy Hondę NSX. Taki status osiągają tylko auta o unikalnym wyglądzie, niezwykłych rozwiązaniach technologicznych, wyjątkowej trwałości oraz podatności na tuning mechaniczny i optyczny. Na wizerunek Supry wpłynęła również jej rola w serii filmów „Szybcy i wściekli”, które być może nie są wzorem jakości dla konesera kina, ale już osobie z choćby odrobiną benzyny we krwi na pewno podnoszą adrenalinę. Toyota Supra w 4. odsłonie to auto, które najpewniej nigdy nie straci na wartości. Jest pewną inwestycją, dającą mnóstwo przyjemności na co dzień. A w przyszłości pozwoli odzyskać przeznaczone na nią środki z nadwyżką – dodaje Patryk Gronowski z firmy Moto Concierge.
Poszukiwany klasyk
Na polskim rynku Toyota Supra występuje niezwykle rzadko. Ceny auta w niemieckich ogłoszeniach zaczynają się od około 14–19 tys. euro, a najdroższe kolekcjonerskie sztuki zostały wycenione przez sprzedających na 75–90 tys. euro.
Opisywany egzemplarz wystawiony jest w cenie 378 tys. zł. Ma udokumentowaną przeszłość i wiele stylowych modyfikacji. Warto dodać, że samochód można w każdej chwili przywrócić do stanu fabrycznego – wszystkie oryginalne części są w posiadaniu obecnego właściciela.