TOYOTA: SPRZEDAŻ GR SUPRY GT4 JUŻ W MARCU PRZYSZŁEGO ROKU

toyota-GR_Supra_GT1

Sprzedaż Toyoty GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w Europie w marcu 2020 roku.

W Ameryce Północnej auto będzie można zamawiać już w sierpniu, a w Japonii i Azji od października.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

SPORT


 

toyota-GR_Supra_GT2

W ten sposób Toyota Gazoo Racing chce wzmocnić swoje zaangażowanie w wyścigi zespołów prywatnych, by umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w rywalizacji. Auto służy jedynie do jazdy po torze, nie można nim wyjeżdżać na drogi publiczne.

Nowa GR Supra GT4 oparta na modelu GR Supra – pierwszym globalnym aucie Toyota Gazoo Racing, które trafiło na rynek w tym roku. Wyczynowy model jest produkowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG).

toyota-GR_Supra_GT3

Trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin- Scroll ma wyjściowo 320 kW3 (430 KM), siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń, a także mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu. Samochód wyposażony jest w wydech firmy Akrapovič, a oleje i smary zapewnia Ravenol.

Przedni spojler oraz tylne skrzydło są wykonane z kompozytów włókien naturalnych, dzięki czemu auto ma masę 1350 kg. Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW.

toyota-GR_Supra_GT4

Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Auto będzie wyposażone w opony Pirelli.

Bezpieczeństwo to priorytet, dlatego GR Supra GT4 będzie otrzymała mocną klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami. We wnętrzu znajdzie się panel instrumentów z włókna węglowego z wyświetlaczem, a także kierownica zaprojektowana specjalnie do rywalizacji w klasie GT4.

toyota-GR_Supra_GT5

Samochód nie jest tani – jego cena to 175 tys. euro netto (bez podatków, kosztów logistyki itd.). Za sprzedaż auta w poszczególnych regionach odpowiedzialne będą: Toyota Motorsport GmbH (TMG) dla Europy, TRD U.S.A Inc. (TRD USA) dla Ameryki Północnej oraz Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD) dla Japonii i Azji.

W Europie osoby zainteresowane nową GR Suprą GT4 mogą kontaktować się za pośrednictwem: tmgcs@toyota-motorsport.com.