Akumulatory wykorzystywane w napędzie hybrydowym są zaprojektowane na cały cykl życia pojazdu, a nawet dłużej. Oznacza to, że niemal zawsze ich recykling jest związany z zakończeniem eksploatacji samochodu, np. w wyniku szkody całkowitej.
Toyota Motor Europe (TME) już w przeszłości opracowała wewnętrzne procedury odzyskiwania akumulatorów i ich recyklingu w ramach europejskiej sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa.
Zobacz także:
Obecnie firma uruchamia program, mający na celu recykling 100 proc. akumulatorów, które trafiły na rynek. Proces będzie odbywał się zarówno w sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa, jak i w niezależnych stacjach ELV (end-of-live vehicle).
Dlatego też TME ogłosiła przedłużenie do 31 marca 2018 roku umów z firmami, zajmującymi się recyklingiem akumulatorów w Europie:
– Société Nouvelle d’Affinage des Métaux (SNAM) – francuska firma odpowiedzialna od 1 lipca 2011 roku za recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych (stosowanych w modelach Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i modelach Lexusa);
– Umicore N.V – belgijska firma odpowiedzialna od 20 sierpnia 2012 roku za recykling akumulatorów litowo- jonowych (stosowanych w modelach Prius+ i Prius Plug-in).
– Kiedy nasi klienci wybierają samochód hybrydowy, są już świadomi jego przewag w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy czy ogólnie bezstresowej eksploatacji. Obecnie pojawia się kolejny powód do zakupu pojazdu hybrydowego – gwarancja, że wyznacza on nowy standard pod względem parametrów środowiskowych, w całym cyklu życia produktu – powiedział Steve Hope, General Manager odpowiedzialny w TME za sprawy środowiskowe.