Toyota Gazoo Racing nadal będzie się ścigać w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (WEC) po 2020 roku, gdy zaczną obowiązywać nowe przepisy w najwyższej kategorii.
Prototyp wyścigowy zostanie oparty o nowy model z linii GR Super Sport.
Zobacz relacje:
Automobile Club de l’Ouest (ACO), czyli organizator WEC, ogłosił w Le Mans specyfikację techniczną aut, które mają rywalizować od 2020 roku. W pracach nad regulaminem brali udział także przedstawiciele producentów, w tym zespół Toyota Gazoo Racing, aktualnie mistrzowie świata.
Toyota już wcześniej potwierdziła udział w kolejnym sezonie, ostatnim dla aut klasy LMP1 w obecnej specyfikacji, a następnie ogłosiła, że wystawi swoje samochody na starcie, gdy w życie wejdą nowe regulacje w królewskiej kategorii wyścigów długodystansowych. Początek rywalizacji w WEC z autami nowej generacji na jesieni 2020 roku.
– Z przyjemnością potwierdzam, że Toyota Gazoo Racing będzie dalej brać udział w wyścigach długodystansowych. Dziękuję ACO oraz FIA za efekty prac nad regulaminem, który daje szansę na nową złotą erę w wyścigach długodystansowych, z kilkoma producentami walczącymi o triumfy w Le Mans i WEC – powiedział Shigeki Tomoyama, prezes Gazoo Racing.
Wiadomo, że marka przygotuje z nowy prototyp z napędem hybrydowym oparty o samochód drogowy z linii GR Super Sport. W centrach technologicznych producenta w Toyota City Higashi- Fuji oraz Kolonii trwają intensywne prace projektowe i rozwojowe zarówno nad autem cywilnym jak i wyścigowym.
– Dla ta nowa era jest wspaniałą okazją do zaprezentowania swoich umiejętności w rywalizacji z najlepszymi z najlepszych nie tylko jako zespół wyścigowy, ale też jako producent samochodów sportowych – dodał Tomoyama.
Testy torowe nowego samochodu wyścigowego rozpoczną się w przyszłym roku na długo przed rozpoczęciem sezonu 2020-21. Jego nazwa oraz szczegóły dotyczące auta drogowego z linii GR Super Sport zostaną ujawnione w późniejszym terminie.