TOYOTA: PIĘĆ LAT MODELU RAV4 HYBRID NA RYNKU

Pierwsza hybrydowa Toyota RAV4 zadebiutowała w 2016 roku. Napęd hybrydowy o mocy 197 KM wszedł do gamy RAV4 czwartej generacji wraz z faceliftingiem.

RAV4 piątej generacji, który wszedł na rynki jako model 2019, otrzymał mocniejszy od poprzednika napęd hybrydowy o mocy 218 lub 222 KM i jest dziś drugą po Corolli Hybrid najpopularniejszą hybrydą Toyoty w Polsce – potwierdzają to zarówno wyniki z 2021 roku, jak i wyniki łącznej sprzedaży. Oba modele hybrydowego RAV4 wyróżnia dostępność elektrycznego napędu na 4 koła, opartego na silniku elektrycznym przy tylnej osi, który współpracuje z układem hybrydowym napędzającym tylną oś.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Od pojawienia się układu hybrydowego w gamie napędów RAV4 do połowy 2021 roku Toyota sprzedała 1 058 446 egzemplarzy RAV4 Hybrid. Z tej liczby ponad 400 000 egzemplarzy trafiło na europejski rynek, zaś najwięcej w 2019 i 2020 roku – odpowiednio 93 792 i 90 868 aut. W pierwszej połowie 2021 roku europejscy klienci kupili prawie 52 000 egzemplarzy.

W Polsce hybrydowy RAV4 zadebiutował w 2016 roku i od tamtej pory jego sprzedaż rośnie z roku na rok. W 2020 roku pomimo zawirowań na rynku spowodowanych pandemią RAV4 Hybrid pobił kolejny rekord z wynikiem 7 846 zarejestrowanych samochodów. Od początku obecności w polskich salonach do klientów trafiło 27 113 tych aut. Tym samym RAV4 Hybrid jest drugim najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce.

Podobne trendy widać w globalnych wynikach sprzedaży. Konsekwentny wzrost popularności sprawił, że najlepszy dla RAV4 Hybrid był jak dotąd rok 2020, kiedy salony opuściło prawie 320 000 egzemplarzy. W 2019 roku sprzedaż na świecie wyniosła nieco ponad 252 000 aut. Rok 2018 i 2017 zakończył się bardzo podobnymi wartościami, około 120 000 sztuk na całym świecie, podczas gdy w roku 2016 liczba ta wyniosła blisko 100 000 aut. W 2015 roku sprzedano kilkaset sztuk, głównie w USA, gdzie RAV4 Hybrid został wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2015 roku jako model 2016.

RAV4 to skrót od Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive (rekreacyjny, aktywny samochód z napędem na 4 koła). Świat usłyszał o nim po raz pierwszy 27 lat temu, kiedy w 1994 roku Toyota wprowadziła na rynek pojazd zbudowany według zupełnie nowego pomysłu. Był to samochód z samonośnym nadwoziem auta osobowego, ale z napędem 4×4 i wyglądem małej terenówki. Za sprawą tego modelu powstał nowy segment kompaktowych SUV-ów. Od tamtej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad 10 milionów egzemplarzy pięciu generacji Toyoty RAV4. Dziś jest to najpopularniejszy SUV i drugi najczęściej kupowany samochód na świecie.