Gama modelowa Toyoty RAV4 powiększy się w tym roku o nową wersję RAV4 Plug-in Hybrid. Będzie to najmocniejszy i najbardziej oszczędny samochód w 25-letniej historii tego SUV-a.
Piątej generacja zbudowana jest na platformie TNGA. Początek sprzedaży rozpocznie się po wakacjach.
Zobacz także:
Z przyspieszeniem do 100 km/h w 6,2 sek,, emisją CO2 poniżej 29 g/km i 65-kilometrowym zasięgiem w trybie EV sprawia, ten popularny SUV ma szanse okazać się hitem w segmencie. Nowy flagowy model w gamie aut hybrydowych marki nie tylko będzie mocniejszy, ale także oszczędniejszy i bardziej niskoemisyjny. Moc auta to 306 KM (225 kW).
Nowy SUV został zbudowany na platformie GA-K o nisko położonym środku ciężkości, a dodatkowe korzyści pod względem właściwości jezdnych uzyskano dzięki umieszczeniu akumulatora hybrydowego pod podłogą. Auto jest standardowo wyposażone w inteligentny, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i.
Toyota wykorzystała zwiększenie osiągów, jakie może zapewnić silnik elektryczny. Opracowała nowy, litowo- jonowy akumulator o dużej pojemności i zastosowała wzmocniony konwerter w jednostce sterującej mocą układu hybrydowego. 2,5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force bazuje na jednostce zastosowanej w modelu RAV4 Hybrid, z udoskonaleniami niezbędnymi do spełnienia wymagań pod względem osiągów systemu plug-in hybrid.
Dzięki czterem dostępnym trybom jazdy, kierowca może płynnie przełączać się z jazdy hybrydowej na tryb w pełni elektryczny. Nowy tryb EV pozwala na pokonywanie ponad 65 km, a pojazd może rozwinąć prędkość do 135 km/h w trybie elektrycznym.
Akumulatory hybrydowe
Kompaktowe wymiary baterii litowo- jonowej umożliwiły umieszczenie jej w całości pod podłogą. Dzięki temu pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów. Nisko zamontowany akumulator trakcyjny ułatwił również uzyskanie nisko położonego środka ciężkości auta, zwiększając stabilność prowadzenia i komfort jazdy.
Zaadaptowano system klimatyzacji z pompą ciepła, który występuje w modelu Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji. System został dostosowany do użytku w SUV-ie z obiegiem gorącej wody. Ponadto bateria hybrydowa jest chłodzona czynnikiem chłodniczym klimatyzacji. System pochłaniający ciepło z powietrza na zewnątrz pojazdu w celu ogrzania kabiny jest znacznie bardziej wydajny, niż ogrzewanie silnikiem lub wysokonapięciowe ogrzewacze elektryczne.
Sportowa stylistyka
Nowa Toyota otrzymał nowe detale stylistyczne nadwozia i kabiny. Z przodu model wyróżnia się ciemnym wykończeniem dedykowanej kratki osłony chłodnicy, rozszerzającym się na jej obramowanie i reflektory, a także nowym, metalizowanym wykończeniem dolnej listwy zderzaka. Nowe 18- i 19-calowe felgi to kontrastowe połączenie jasnego, polerowanego metalu z szarym lub czarnym lakierem.
Z tyłu znajduje się przypominająca metal, ozdobna listwa zderzaka. Całości dopełniają czarne listwy wokół dolnej części nadwozia.
W kabinie położono nacisk na nowe wzory tapicerki o sportowym charakterze, z prążkowanymi wzorami i kontrastowymi czerwonymi detalami. Dostępne będą również pikowane czarne skórzane fotele z efektownymi czerwonymi paskami. Konsolę centralną wyposażono w 9-calowy, multimedialny ekran dotykowy, zapewniający łatwe i przejrzyste sterowanie funkcjami systemu multimedialnego.
Wyposażenie premium
Specyfikacja wyposażenia RAV4 Plug-in Hybrid jest bogata. W zależności od wersji, samochód otrzyma 19-calowe aluminiowe felgi, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, zamontowane w kabinie gniazdko elektryczne 230 V, dwukolorowe wykończenie nadwozia, elektrycznie otwieraną tylną klapę z bezdotykowym sterowaniem, panoramiczny dach, wyświetlacz Head- up Display, system audio z 9-calowym ekranem dotykowym oraz najnowszy pakiet multimedialny.
Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zostanie wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2020 roku.