W styczniu 2021 roku rozpocznie się w salonach Toyoty sprzedaż nowego Hiluxa. Auto zyskało nową stylizację oraz dynamiczny silnik o pojemności 2.8 litra.
Samochód został poddany także zmianom w zakresie komfortu i jakości jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Zobacz relacje:
Nowości pojawiły się również w wyposażeniu, z myślą o kierowcach korzystających z pick- upów do rekreacji lub dwutorowo – do pracy i dla przyjemności.
Nowa najwyższa wersja wyposażenia Invincible wyróżnia się specjalnie opracowanym designem i wyposażeniem premium. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem na cztery koła 4×4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Nowe elementy wyposażenia
Przód Hiluxa został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Mocny wygląd podkreślają opcjonalnie dostępne światła LED z przodu i z tyłu, nowe czarne, polerowane koła aluminiowe 18 cali oraz trzy nowe metalizowane kolory nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze.
Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay oraz Android Auto.
Bogata lista wyposażenia zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.
Nowy silnik 2.8
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i dobrych osiągach. Jednostka generuje 500 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10 sekund (o 2,8 s szybciej niż obecny silnik 2.4 l). Pick-up zużywa średnio od 7,8 l/100 km i emituje od 204 g/km CO2 (w cyklu NEDC).
Nowy silnik 2.8 współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i będzie dostępny w wersjach z półtorej kabiny i podwójną kabiną.
Właściwości jezdne
Celem producenta była poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu możliwości off- roadowych. Hilux dzięki konstrukcji na ramie wytrzymuje obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami. Komfort i łatwość prowadzenia zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono resory i amortyzatory z przodu i z tyłu. Możliwości terenowe zostały wzmocnione za sprawą elektronicznego systemu działającego jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji 4×2).
Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Samochód otrzymał również nowy system monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewru.
Najwyższa wersja Invincible
Nowa wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa z podwójną kabiną, powstała z myślą o rekreacji oraz o kierowcach korzystających z auta zarówno do pracy, jak i dla przyjemności. Jest bardziej wyrafinowana stylistycznie i otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie. Elementy to specjalnie zaprojektowany przedni grill i zderzak, osłona podwozia, nakładki na błotniki oraz dedykowane tej wersji klamki, koła i detale na drzwiach bagażnika.
We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się wyglądem tablicy przyrządów, akcentami w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a nawet specjalnym wzorem inteligentnego kluczyka. W wersji z podwójną kabiną przednie i tylne drzwi otrzymują podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry.