TOYOTA: NOWY HILUX CZYLI PICK-UP ZE ZWIĘKSZONĄ ŁADOWNOŚCIĄ

ToyHi_6

Toyota Hilux dostępna jest na rynku od niemal 50 lat. Łączna sprzedaż na świecie przekracza 18 milionów sztuk. To najlepiej sprzedający się pick-up w Europie.

Teraz debiutuje nowa generacja auta o lepszych możliwościach terenowych, większej ładowności oraz nowym, wysokim komforcie, połączonym z bogatym wyposażeniem.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Auto oferuje wygodę, bezpieczeństwo i zaawansowane technologie, charakterystyczne dla segmentu SUV. Dzięki nowej generacji silnika wysokoprężnego Hilux jako jeden z niewielu pick-upów w Europie spełnia normę emisji spalin Euro 6. Pick-upy coraz częściej są wykorzystywane nie tylko do pracy, ale także do rekreacji, dlatego Hilux otrzymał bardziej komfortowe, bogate wyposażenie.

Oszczędny napęd

Nowy silnik D-4D 2.4 z serii GD o mocy 150 KM wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają jego wydajność i zmniejszają emisję szkodliwych substancji. Jednostka jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99 proc. tlenków azotu (NOx).

ToyHi_2

Nowa turbosprężarka zapewnia szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu. Manualna i automatyczna skrzynia biegów zostały zoptymalizowane, aby poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa. System Start & Stop zapewnia pełną funkcjonalność wszystkich systemów elektronicznych – po wyłączeniu jednostki napędowej oraz wydłuża czas pracy klimatyzacji przy wyłączonym silniku do 60 sekund.

Trwałe podwozie i nadwozie

Hilux jest teraz dostępny z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z 4-miejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i z 5-miejscową podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia o 20 proc. większą sztywność skrętną. Auto ma większą nośność osi, a maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3,5 t w modelach 4×4 z kabiną Single/ Extra Cab i 3,2 t w wersjach z kabiną Double Cab.

W nowej Toyocie Hilux zastosowano rozwiązania antykorozyjne.

Lepsza przyczepność i prowadzenie

Auto wyposażono w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited- slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane.

ToyHi_4

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC) oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). System elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkłada siły hamowania między koła przednie i tylne.

System Pitch & Bounce Control ogranicza kołysanie wzdłużne i podskakiwanie pojazdu, a tym samym zwiększa komfort jazdy i ułatwia panowanie nad pojazdem. Układ kontroli toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control, TSC) pozwala skorygować ewentualne zmiany jej kierunku zanim staną się one niemożliwe do opanowania.

Hilux otrzymał przeprojektowane przednie reflektory o oryginalnym kształcie oraz unikalne światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED (dostępne w wersji SR5). Nowy model dysponuje najszerszą gamą akcesoriów w swojej historii.

Wnętrze

Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/ Smart Start z elektrycznym kluczykiem.
Czytelna deska rozdzielcza łączy elegancję klasy premium z solidnością. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest obsługiwany w intuicyjny sposób za pomocą przełączników dotykowych i ruchów palców. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego.

ToyHi_3

Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40.

Skrzynia o ładowności 1 000 kg

Skrzynie ładunkowe we wszystkich typach nadwozia są teraz większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1 000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona.

Pojazd z kabiną Double Cab jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych SRS oraz system Safety Sense (TSS), który opiera swoje działanie na współpracy kamery i radaru. System bezpieczeństwa czynnego obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA – dostępny w wersjach SR i SR5).

ToyHi_1

CENY

Ceny modeli brutto:

* Pojedyncza kabina
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×2) diesel, wersja DL: 109 347 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, DLX: 124 107 zł.

* Półtorej kabiny
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×2) diesel, DL: 116 727 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, DLX: 131 487 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, SR: 143 787 zł.

* Podwójna kabina
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, DL: 135 177 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, SLX: 137 637 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, SR: 149 937 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 M/T (4×4) diesel, SR5: 154 980 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 A/T (4×4) diesel, SR: 154 931 zł;
– 2,4 D-4D (150 KM) 6 A/T (4×4) diesel, SR5: 159 974 zł.

* Opcje
– lakier metalik: 3 900 zł;
– lakier perłowy: 4 500 zł;
– nawigacja Toyota Touch 2 with Go: 3 200 zł.