TOYOTA: NOWY HATCHBACK COROLLA SPORT NIE DLA EUROPY

toy-corol-sp1

Na japoński rynek wchodzi nowy hatchback Toyota Corolla Sport. To japońska wersja europejskiego Aurisa, który został po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show.

Samochód wjedzie do japońskich salonów w sierpniu, na razie udostępniono pierwsze oficjalne zdjęcia modelu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Corolla Sport to pierwszy samochód połączony w sieci (connected car), w którym automatyczna wymiana informacji w chmurze pozwala dostarczać nowe usługi zwiększające bezpieczeństwo, komfort i wygodę użytkowania auta. Japoński Auris jest także standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który został rozbudowany o nowego asystenta pasa ruchu Lane Tracing Assist, układ zapobiegający zderzeniom z rowerzystami oraz ochronę pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.

toy-corol-sp2

Nadwozie i wnętrze

Kompaktowy hatchback o dynamicznej linii przeszedł milion kilometrów testów na pięciu kontynentach. Auto zostało zbudowane na platformie TNGA, która przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości i większej sztywności nadwozia.

We wnętrzu tablica rozdzielcza została umieszczona niżej niż w poprzednim modelu, a pomiędzy nowocześnie wyglądającymi zegarami znalazł się kolorowy ekran TFT komputera pokładowego o średnicy aż 7 cali. Nowością w wyposażeniu wnętrza są także nowo opracowane, sportowe fotele, zapewniające lepsze trzymanie boczne.

Napędy i zawieszenie

Japońscy kierowcy mają do wyboru dwa napędy – układ hybrydowy czwartej generacji z silnikiem 2ZR-FXE o pojemności 1,8 l, dostarczający łączną moc 122 KM, lub silnik 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zapewniający maksymalną moc 116 KM. Niezależnie od wyboru napędu, Corolla Sport jest wyposażona w 10-stopniową sportową, automatyczną skrzynię sekwencyjną.

toy-corol-sp3

Nowa Corolla Sport ma zawieszenie dwuwahaczowe z tyłu i kolumny MacPhersona przy przednich kołach. Nowe amortyzatory przeszły 600 testów z różnymi kombinacjami olejów i części, dzięki czemu udało się uzyskać wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie.

To pierwszy samochód Toyoty z przednim napędem i silnikiem z przodu, w którym zastosowano system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów (Linear- solenoid- type AVS), który natychmiast dostosowuje siłę tłumienia do nawierzchni i warunków jazdy dla każdego koła z osobna.

Systemy bezpieczeństwa

Corolla Sport jest standardowo wyposażona w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który rozbudowuje dotychczasowe funkcje o bardziej zaawansowany Pre- Collision System (PCS) i nowy układ Lane Tracing Assist (LTA). PCS wykrywa nie tylko poprzedzające samochody, ale także rowerzystów w świetle dziennym oraz pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.

toy-corol-sp4

W przypadku wykrycia przeszkody układ samoczynnie włącza hamulce, działając w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h. Nowy asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA) utrzymuje samochód po środku pasa ruchu za pośrednictwem kontroli układu kierowniczego i aktywnego tempomatu.

Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, zostaną uruchomione sygnały ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na właściwy tor jazdy. Pakiet zawiera ponadto układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB) i aktywny tempomat (ACC).

Corolla Sport przeznaczona na japoński rynek jest produkowana w fabryce Tsutsumi niedaleko siedziby głównej firmy w Toyota City. Marka zamierza sprzedawać w Japonii 2300 egzemplarzy tego modelu miesięcznie.

toy-corol-sp5