Elektryczna Toyota bZ4X to jeden z pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w swojej kategorii w Europie.
SUV, który w 2022 roku zainicjował proces poszerzania gamy Toyoty o samochody z napędem elektrycznym, otrzymał pierwszy tak kompleksowy pakiet modyfikacji technicznych. Auto ma jeszcze lepsze osiągi i jest bardziej przyjazne w codziennym użytkowaniu.
Zobacz także:
PORSCHE: TAYCAN TURBO GT Z REKORDEM OKRĄŻENIA NA TORZE INTERLAGOS
Toyota bZ4X została zaprojektowana jako rasowy SUV, który opcjonalnie dostępny jest z napędem na cztery koła zwiększającym pewność prowadzenia oraz umożliwiający poruszanie się w terenie. Auto charakteryzuje się wysoką wydajnością energetyczną, która jest efektem wieloletniego doświadczenia Toyoty w technologiach napędów zelektryfikowanych, a także wysokiej jakości, trwałą i niezawodną baterią. Toyota oferuje program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny do 10 lat lub do miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii.
Dwie baterie do wyboru
W gamie nowej Toyoty bZ4X klienci otrzymają możliwość wyboru jednej z dwóch baterii. Samochód będzie teraz oferowany z bateriami 57,7 kWh i 73,1 kWh brutto.
Bateria o pojemności 57,7 kWh będzie dostępna wyłącznie z napędem na przód. Akumulator 73,1 kWh będzie oferowany zarówno z napędem na przód, jak i w wersji 4×4.
Maksymalny zasięg zgodny z normą WLTP wyniesie do 573 km (dane przed homologacją), w zależności od wersji i wyposażenia.
Większa moc z ulepszonym układem e-Axle
Kompaktowy, lekki i wydajny układ e-Axle został udoskonalony. W nowej Toyocie bZ4X wykorzystano półprzewodniki z węglika krzemu (SiC), które pomagają dostarczyć wyższą moc i czynią z elektrycznego SUV-a jeden z najmocniejszych modeli w gamie Toyoty poza sportowymi modelami z linii GR.
Dostępne są trzy rodzaje napędu:
– 57,7 kWh bateria i 167 KM mocy (123 kW), napęd na przód
– 73,1 kWh bateria i 224 KM mocy (165 kW), napęd na przód
– 73,1 kWh bateria i 343 KM mocy (252 kW), napęd na cztery koła
Nowa Toyota bZ4X z napędem na cztery koła ma możliwość holowania przyczepy o dwukrotnie większej dopuszczalnej masie całkowitej do 1500 kg. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 22 kW będzie dostępna opcjonalnie (od wersji Executive). Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi 150 kW.
Większy komfort i elegancki design
Toyota bZ4X otrzymała delikatnie zmieniony wygląd zewnętrzny oraz przeprojektowaną kabinę. Przód auta nabrał elegancji oraz zyskał poprawioną aerodynamikę. We wnętrzu uwagę zwraca nowa, intuicyjna w obsłudze konsola środkowa, deska rozdzielcza o nowym projekcie, a także 14-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest teraz standardem we wszystkich wersjach auta.
Dopracowano zawieszenie oraz spasowanie karoserii, dzięki czemu do wnętrza przedostaje się mniej hałasów i wibracji, a samochód ma jeszcze lepsze właściwości jezdne i jest bardziej komfortowy.
Ulepszone oprogramowanie
Standardem w nowej Toyocie bZ4X jest układ przygotowujący baterię do ładowania, który zapewnia optymalną temperaturę akumulatora, by proces ładowania odbywał się z największą możliwą mocą. Funkcję można aktywować manualnie, włączy się też automatycznie, gdy nawigacja prowadzi auto do stacji szybkiego ładowania.
System nawigacji został wzbogacony o funkcję, która zaplanuje trasę z rekomendowanymi punktami ładowania, bazując na poziomie naładowania baterii oraz zasięgu pojazdu. Funkcja ta jest już dostępna także dla dotychczasowych egzemplarzy Toyoty bZ4X poprzez aktualizację over-the-air.
Nowa Toyota bZ4X będzie wprowadzana na europejskie rynki jesienią 2025 roku. Równolegle w salonach będzie oferowana aktualna odsłona auta, która w gamie marki będzie najbardziej przystępnym samochodem elektrycznym. Atrakcyjna cena oraz możliwość skorzystania z dotacji w programie NaszEauto pozwala obniżyć cenę do poziomu hybryd z segmentu C.