20 i 21 czerwca w polskich salonach Toyoty debiutuje nowy Avensis. Model otrzymał nowy przód nadwozia, w którym wymienione zostały wszystkie elementy karoserii.
Reflektory wykorzystują teraz technologię Full Led w światłach do jazdy dziennej, mijania i drogowych. Nowy jest także tył pojazdu oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze.
Zobacz także:
Flagowy pojazd osobowy firmy utrzymuje dotychczasowe ceny modelu, przy jednoczesnym wzbogaceniu wyposażenia seryjnego. Cennik nowego Avensisa będzie rozpoczynał się od kwoty 86 900 zł, czyli dokładnie takiego samego poziomu, jak w przypadku obecnie oferowanej wersji modelu. Polscy dilerzy marki już przyjmują zamówienia. Od 1997 roku, kiedy Toyota Avensis zadebiutowała w Europie, jej trzy dostępne od tego czasu generacje znalazły ponad 1 mln 711 tys. klientów.
Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look” i „Under Priority“. W linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.
WNĘTRZE I KOMFORT
Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach, oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.
Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta”) warianty z alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele.
WYPOSAŻENIE
Wszystkie wersje wyposażeniowe zostały wzbogacone. Już w podstawowej Active nowy model będzie wyposażony m.in. w 7 poduszek powietrznych, klimatyzację z elektronicznym panelem sterowania, radio z odtwarzaczem CD i złączem USB, system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Nowością będzie także obecność w standardzie pakietu Safety Sense, zawierającego system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision.
Importer przewiduje, że polscy klienci najczęściej będą wybierali wersję Premium z pakietami wyposażenia Style i Executive. W takiej specyfikacji pojazd będzie zawierał światła mijania i drogowe w technologii LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, skórzaną tapicerkę z elementami alcantary, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, czy przyciemnione szyby tylne.
SILNIKI
Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego auta. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.
W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych, silnik 1.6 D-4D zastępuje dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.
Jednostka rozwija 112 KM przy 4000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1750- 2250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. Szału nie ma, ale zużycie paliwa zostało wg. producenta obniżone.
Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie też oszczędna. Osiągając 143 KM przy 4000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1750- 2500 obr./min., nowy diesel reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek., a prędkość maksymalna to 200 km/h. Silnik będzie wyposażony w system Start&Stop i 6-stopniową manualną skrzynię biegów.
Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły także na oszczędności. Dzięki temu średnie spalanie motoru 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km (wszystko są to dane fabryczne).
BEZPIECZEŃSTWO
Przyjmując za cel zdobycie 5 gwiazdek w nowych testach zderzeniowych Euro NCAP, w nowym aucie występować będzie pakiet Safety Sense, którego elementy będą standardowym wyposażeniem już podstawowej wersji modelu. Dzięki działaniu czujnika laserowego i kamery, umieszczonych na przedniej szybie, systemy aktywnej ochrony przedzderzeniowej będą oferowały szereg nowych funkcji: ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zderzenia czołowego, autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy odczytywanie znaków drogowych.