Toyota zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży na polskim rynku, notując 6 055 rejestracji w ciągu miesiąca i 42 084, licząc od stycznia do września.
Wzrost sprzedaży w porównaniu z wrześniem 2019 roku wyniósł aż 38 proc., zaś przewaga nad marką zajmującą 2. miejsce sięgnęła 16 proc.
Zobacz także:
– Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym klientom, że tak chętnie wybierają samochody z oferty Toyoty. Wrzesień zakończył się dla nas nie tylko pierwszym miejscem i sukcesem wielu naszych modeli, ale także spektakularnym wzrostem rejestracji w porównaniu do września ubiegłego roku. Zrobiliśmy wszystko, aby dostosować ofertę i sposób działania do potrzeb naszych klientów, wprowadzając innowacyjne rozwiązania takie jak internetowy salon Toyoty, zadbaliśmy o ciągłość dostaw, a nasza gama modelowa jest wyjątkowo nowoczesna i atrakcyjna. To sprawiło, że nasi klienci zarejestrowali w ubiegłym miesiącu aż o 38 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej, przy wzroście całego rynku o 8 proc. – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Licząc od stycznia do września 2020 roku, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce znalazły się cztery modele Toyoty. Corolla z wynikiem 12 601 aut zajęła drugie miejsce, na trzecim figuruje Yaris (10 509 aut), na szóstym RAV4 (6 099 aut), zaś na siódmym C-HR (6 044 aut).
Wśród 10 najchętniej wybieranych samochodów największy wzrost zanotowała Toyota RAV4 – aż o 27,9 proc.. Toyota C-HR, RAV4, Yaris i AYGO są w tym roku liderami w swoich segmentach.
Samochody hybrydowe stanowią już 44,86 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 38 proc., notowanego w ciągu 9 miesięcy 2019 roku. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku na drogi wyjechało rekordowe 18 877 hybryd marki – aż o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Liderem rynku hybryd w Polsce jest w tym roku Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 7 633 auta. Drugie miejsce zajmuje model C-HR Hybrid z wynikiem 4 450 rejestracji, zaś trzecie RAV4 Hybrid, którego zarejestrowano 3 877 razy.