Toyota rozpoczyna w Kalifornii kampanię outdoorową napędzanej wodorem Toyoty Mirai, w której zostaną wykorzystane billboardy oczyszczające powietrze.
37 takich instalacji pochłonie miesięcznie tyle toksycznych tlenków azotu, ile produkuje 5 285 samochodów. Będzie to debiut technologii eko- billboardów w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz także:
Pionierscy właściciele Toyoty Mirai troszczą się o czystość powietrza – dlatego wybrali samochód, który emituje wyłącznie parę wodną. Marka, zwracając się z nową kampanią reklamową do kolejnych potencjalnych nabywców sedana napędzanego ogniwami paliwowymi, przeciera szlaki w zupełnie nowym zastosowaniu powierzchni outdoorowych – do oczyszczania powietrza.
Kampania zorganizowana wspólnie z Clear Channel Outdoor Americas będzie trwała od 3 kwietnia do 28 maja. W tym czasie 37 billboardów o łącznej powierzchni ponad 2300 m2, rozstawionych w Los Angeles i San Francisco, pochłonie równowartość tlenków azotu wyemitowanych przez ponad 5 tys. konwencjonalnych samochodów w ciągu miesiąca. Tlenki azotu to jeden z głównych składników kwaśnych deszczy i smogu, który uważa się za 10 razy bardziej toksyczny od tlenku węgla, czyli czadu.
Technologia katalitycznego konwertera wykorzystana w ekologicznych billboardach opiera się na tworzywie winylowym pokrytym warstwą dwutlenku tytanu. Kiedy tlen wchodzi w reakcję z katalizatorem tytanowym, tlenki azotu tworzą azotany i są usuwane z powietrza. Billboardy redukujące smog oczyszczają powietrze, kiedy dwutlenek tytanu na powierzchni ma kontakt ze światłem, wilgocią i powietrzem.
– Toyota nieustannie poszukuje nowych rozwiązań wspierających ochronę środowiska. Kiedy Clear Channel Outdoor Americas pokazał nam swoje rozwiązanie, uznaliśmy, że to świetny sposób na realizację naszych celów – powiedział Mark Angelacos, główny manager ds. zaawansowanych technologii Toyota Motor North America.
Dodał także, że nowa kampania dostarcza Toyocie Mirai – samochodowi, który ma wprowadzić epokową zmianę – środek wyrazu, który w praktyce stosuje ideę przyświecającą twórcom pionierskiego auta na wodór.
Technologia wychwytywania tlenków azotu z powietrza za pomocą warstwy dwutlenku tytanu została opracowana przez firmę PURETi Group, LLC. Clear Channel Outdoor Americas ma wyłączne prawo do wykorzystywania jej w outdoorowych kampaniach reklamowych.