Toyota i znany japoński projektant mody, Jun Takahashi, założyciel marki UNDERCOVER, stworzyli wspólnie wyjątkową limitowaną edycję modelu Aygo X.
Nowa wersja miejskiego crossovera jest inspirowana bezkompromisowym, przełamującym stereotypy stylem Takahashiego. Premiera Aygo X UNDERCOVER odbyła się na pokazie kolekcji UNDERCOVER Fall 2023 podczas Tygodnia Mody w Paryżu. Jego sprzedaż na świecie zostanie ograniczona do 5 000 egzemplarzy.
Zobacz także:
FORD: MUSTANG DARK HORSE 2024 Z NOWYMI MATERIAŁAMI I KOLORAMI
Nowe Aygo X UNDERCOVER odzwierciedla koncepcję projektowania Juna Takahashiego, który stawia na nonkonformizm, eksperymentalność i łamanie stereotypów. Kompozycja kolorystyczna nadwozia to unikalne połączenie dwóch tonacji szarości z akcentami w odcieniu koralowym. Elementy te znajdziemy na zderzakach, czarnych aluminiowych felgach 18“ oraz we wnętrzu. Kabina wyróżnia się tapicerkami z logotypem UNDERCOVER i dywanikami o specjalnym wzorze z monogramem. Wsiadając do samochodu, po bokach dachu można zauważyć ozdobne elementy z hasłem CHAOS / BALANCE.
Samochód stylizowany według najnowszych trendów zostanie wyprodukowany w liczbie 5 000 aut. We wspólnym projekcie Toyoty i UNDERCOVER spotykają się dwa światy: motoryzacji i mody. Kampania reklamowa związana z premierą samochodu osadzona jest w fikcyjnym świecie, który łączy charakter dwóch miast-ikon: Paryża i Tokio. To miasto, w którym rzeczywistość wirtualna przenika się z fizyczną, a elegancja paryskiej dzielnicy Le Marais spotyka się z undergroundową kulturą dzielnicy Harajuku.
To było moje pierwsze doświadczenie w pracy nad samochodem. Prestiż i innowacyjność Toyoty mówią same za siebie, dlatego współpraca z nią miała dla mnie szczególne znaczenie – zapewnił Jun Takahashi. – Najbardziej ekscytujące dla mnie jest łączenie dwóch przeciwstawnych elementów czy zjawisk. W projektowaniu samochodów zarówno materiały, jak i sposób nadawania kolorów całkowicie się różnią od tego, z czym mam do czynienia w świecie mody. Inspiracją dla mnie w tym projekcie były miejskie widoki oraz efekty kolorystyczne które można zaobserwować w nowoczesnym mieście. Codziennie jeżdżę samochodem po Tokio i widzę, jakie znaczenie może mieć kolor.
Odkąd Aygo po raz pierwszy pojawiło się na rynku w 2005 roku, jest nie tylko najbardziej przystępnym samochodem Toyoty w Europie, ale jednocześnie zwraca uwagę młodzieńczym, stylowym charakterem. Te cechy przyciągnęły do Toyoty wielu nowych, świadomych stylu klientów. Zmieniając typ nadwozia z hatchbacka na crossovera, europejscy styliści Toyoty otworzyli przed kierowcami Aygo X nowe możliwości wyrażenia własnej indywidualności, zwiększając jednocześnie jego walory praktyczne. Większe wymiary i nadwozie crossovera z wyjątkowo dużymi kołami (17 lub 18 cali) idealnie wpisują się w upodobania nowego pokolenia kierowców. Samochód jest przy tym równie zwrotny jak poprzednik, choć jest o 235 mm dłuższy, o 125 mm szerszy i ma o 90 mm większy rozstaw osi.
Byliśmy pewni, że UNDERCOVER jeszcze bardziej podkreśli wyjątkowy charakter Aygo X. Projekt Juna Takahashiego pokazuje, w jaki sposób język mody można przełożyć na zupełnie inny środek wyrazu – stylistykę samochodu. Jun pokazał nam zupełnie nowy sposób patrzenia na kolorystykę i wniósł do projektu oryginalne pomysły, jak wykorzystać detale, aby stworzyć coś interesującego i nieoczekiwanego – podsumował Tadao Mori, szef działu stylistyki Toyota Motor Europe.