W 13. edycji raportu „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brownswoją silną pozycję w branży motoryzacyjnej pod względem wartości marki potwierdziła Toyota.
Japoński producent zajął w nowym pierwsze miejsce po raz szósty z rzędu i jedenasty w historii rankingu.
Zobacz także:
Wartość marki Toyota została wyceniona przez Kantar Millward Brown na 29,99 miliardów dolarów, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 36. miejsce.
W raporcie BrandZ Kantar Millward Brown podkreśla, że pierwsze miejsce Toyoty wśród marek motoryzacyjnych wynika z jej renomy lidera jakości i niezawodności, co przyczynia się do znacznej lojalności klientów marki. Autorzy raportu zwracają także uwagę, że Prius kolejny rok dominuje na rynku hybryd, zaś Toyota prowadzi znaczne inwestycje w rozwój technologii autonomicznej jazdy – powołała do tego celu nową firmę badawczą Toyota Research Institute- Advanced Development.
Wartość wszystkich marek branży motoryzacyjnej wzrosła w ostatnim roku o 7 proc., do czego w znacznej mierze przyczyniła się rosnąca popularność SUV-ów oraz samochodów klasy premium. Kantar Millward Brown ocenia, że samochody są teraz bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technicznie niż kiedykolwiek, dlatego rzadziej są wymieniane przez swoich właścicieli.
Mimo to sprzedaż aut wzrosła w większości uprzemysłowionych regionów świata. W Europie sprzedaż samochodów zwiększyła się czwarty rok z rzędu do liczby 15,6 milionów aut.