Toyota rozpoczęła sprzedaż nowego crossovera C-HR w Japonii. Samochód jest dostępny z napędem hybrydowym lub turbodoładowanym silnikiem 1.2 napędzającym obie osie.
Premiera modelu na europejskim rynku odbędzie się już w styczniu przyszłego roku. Zamówienia już trwają.
Zobacz także:
Toyota C-HR jest dostępna na japońskim rynku w 4 wersjach wyposażenia. Wersje S-T i G-T dotyczą auta z silnikiem 1.2 Turbo z napędem 4×4 i automatyczną bezstopniową skrzynią Super CTV-i, wzbogaconą o funkcje zmiany biegów Sequential Shiftmatic o 7 przełożeniach.
Wersje S i G są dostępne z napędem hybrydowym Toyota Hybrid System II z silnikiem benzynowym 1.8, napędzającym przednią oś. Samochód jest produkowany w fabryce Toyota Motor East Japan w prefekturze Iwate.
We wszystkich wersjach wyposażenia znajduje się pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego nowej generacji Toyota Safety Sense P, wykorzystujący technologię radarową oraz kamerę. Pakiet ten został niedawno nagrodzony za skuteczność działania najwyższym wyróżnieniem ASV++ w testach JNCAP.
Na wyposażenie podstawowe składają się także m.in. elektryczny hamulec ręczny, trójramienna skórzana kierownica i systemy Smart Entry oraz Smart Start. W wyższych wersjach G i G-T znalazły się ponadto 18-calowe obręcze aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne LED, system monitowania martwego pola w lusterkach (BSM), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz tapicerki materiałowe i skórzane.
Nowy crossover będzie dostępny we wszystkich salonach Toyoty w całej Japonii. Toyota przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 6000 aut. Z okazji premiery Toyota C-HR będzie samochodem technicznym na maratonie sztafetowym Tokio- Hakone 2 i 3 stycznia 2017 roku.
Toyota C-HR zadebiutuje w Europie w styczniu 2017 roku. W Polsce samochód jest dostępny w przedsprzedaży i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Od września br. Toyota zebrała już ponad 1 200 zamówień. C-HR jest pierwszym modelem w historii marki w naszym kraju, który można zamówić przez internet.
Dynamika i oszczędność
Znany z nowego Priusa napęd hybrydowy 4. generacji dostarcza moc 122 KM (90 kW), zapewniając emisję dwutlenku węgla jedynie 82 g/km. Hybrydowy C-HR przyspiesza do 100 km/h w 11 sek., zużywając średnio 3,6 l/100 km. Do wyboru jest także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm w zakresie 1500- 4000 obr./min.
Auto rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sek. i osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, zaś emisja dwutlenku węgla osiąga 125 g/km. Toyota C-HR jest drugim samochodem zbudowanym na platformie TNGA, posiada z tyłu zawieszenie wielowahaczowe.