Zespół Toyota Racing rozpocznie nowy sezon Mistrzostw Świata FIA World Endurance Championship (WEC) ze zmodernizowanym bolidem TS040 Hybrid, który będzie bronił dwóch tytułów mistrzowskich, zdobytych w sezonie 2014.
W 2014 roku team został pierwszym w historii zespołem z Japonii, który zdobył Mistrzostwo wiata w serii wyścigów długodystansowych, a Anthony Davidson i Sebastien Buemi wywalczyli tytuł mistrzowski w kategorii kierowców.
Zobacz relacje:
W kluczowym momencie sezonu, kiedy osiągi i niezawodność okazały się najważniejszymi czynnikami sukcesu, bolid TS040 Hybrid udowodnił swoje możliwości, zwyciężając w pięciu na osiem wyścigów.
Na sezon 2015 samochód został zmodernizowany, otrzymując nowe rozwiązania aerodynamiczne, nową strukturę przedniej części nadwozia, nową kinematykę zawieszenia, minimalizującą zużycie opon, oraz obniżoną masę. Podobnie jak w ubiegłym sezonie, bolid będzie startował w kategorii hybrydowej 6MJ z modyfikacjami. W przypadku Toyoty jest to superkondensator, podnoszący wydajność układu.
Zespół przygotował dwa pakiety aerodynamiczne, które będą testowane na torze Paul Ricard. Z myślą o wyścigu Le Mans 24 została przygotowana specyfikacja przeznaczona na tory szybkie, podczas gdy na większości pozostałych eliminacji w sezonie będzie stosowana wersja sprintowa z większym poziomem docisku, uzyskanym zmianami w skrzydle tylnym, pokrywie silnika i przedniej części pojazdu.
Prace modernizacyjne bolidu ruszyły natychmiast po zeszłorocznym wyścigu Le Mans 24, a nowy pojazd był testowany po raz pierwszy 13 stycznia na torze Paul Ricard. Łącznie zespół przejechał po torach 25 tys. km testowych. Za kierownicą bolidu nr 1 zasiądą Mistrzowie Świata, Anthony Davidson i Sebastien Buemi oraz Kazuki Nakajima, który po raz pierwszy wystartuje we wszystkich eliminacjach sezonu WEC. W pojeździe nr 2 pojadą Alex Wurz i Stephane Sarrazin oraz Mike Conway, który przed rokiem wystartował w trzech eliminacjach, wygrywając 6-godzinny wyścig Bahrajnu.
Pierwszy wyścig sezonu odbędzie się 12 kwietnia na torze Silverstone, po którym 2 maja nastąpi eliminacja Spa- Francorchamps. Najważniejszym startem sezonu będzie jak zwykle 24-godzinny wyścig Le Mans (13-14 czerwca). Nowością kalendarza jest start na torze Nurburgring, 30 sierpnia. Pozostałe wyścigi sezonu odbędą się w Austin (19 września), na torze Fuji Speedway (11 października), w Szanghaju (1 listopada) i w Bahrajnie (21 listopada).
Specyfikacja techniczna bolidu TS040 Hybrid
– typ: prototyp Le Mans (LMP1);
– nadwozie: kompozytowe włókno węglowe;
– przednia szyba z poliwęglanu;
– skrzynia biegów sekwencyjna, 7-biegowa;
– osłona skrzyni biegów: aluminium;
– sprzęgło wielodyskowe ZF;
– mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną;
– zawieszenie: niezależne, podwójne wahacze poprzeczne, drążki skrętne, stabilizatory poprzeczne z przodu i z tyłu;
– wspomaganie kierownicy: hydrauliczne;
– dwuobwodowy hydrauliczny układ hamulcowy, zaciski hamulcowe ze stopu metali lekkich z przodu i z tyłu, tarcze tylne i przednie wentylowane z włókna węglowego;
– koła: felgi RAYS magnezowe, 13 x 18 cali;
– opony radialne Michelin, rozmiar 31/71-18;
– wymiary: długość – 4650 mm, szerokość – 1900 mm, wysokość – 1050 mm;
– zbiornik paliwa: 68,5 l;
– napęd: Totota Hybrid System – Racing (THS-R);
– silnik wolnossący V8 90°;
– pojemność skokowa 3,7 l;
– paliwo: benzyna;
– całkowita moc maksymalna: ponad 1000 KM (silnik spalinowy i elektryczny);
– kondensator: Nisshinbo;
– przedni silnik elektryczny: Aisin AW;
– tylny silnik elektryczny: Denso;
– przetwornica: Denso.