Mocniejszy, silniejszy i lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach niż kiedykolwiek – ten całkowicie nowy model Toyoty to w dalszym ciągu legendarny Hilux.
Jednocześnie auto zapowiada nową epokę w segmencie pick-upów, oferując styl, wygodę, bezpieczeństwo i zaawansowane technologie, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Zobacz także:
Toyota Hilux zadebiutowała w 1968 r. w Japonii, a rok później była już dostępna w Europie. Samochód należy do dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów od niemal 50 lat. Najpopularniejszy pick-up na świecie może pochwalić się łączną sprzedażą globalną przekraczającą 16 milionów sztuk.
Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej Double Cab. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4×4 i większej ładowności, Hilux to auto przeznaczone do ciężkiej pracy.
Z uwagi na entuzjastów rekreacji samochód otrzymał nowy, uwspółcześniony design, oferuje też większą wygodę, bogate wyposażenie, nowoczesne technologie i wysoki standard bezpieczeństwa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED. Kamera cofania jest teraz wbudowana w układ klamki, aby zapewnić czystszy obraz i lepszą widoczność.
Sylwetka nowego pick-upa Toyoty kładzie nacisk zarówno na dynamikę, jak i wytrzymałość auta, co widać na zdjęciach. Nowa Toyota Hilux ma wymiary: 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Skrzynia ładunkowa jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła do 1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej.
Sama skrzynia została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku. Nowe auto jest do nabycia w pięciu popularnych kolorach podstawowych i trzech nowych odcieniach: pomarańczowym Orange Spice, czerwonym Volcano Red i niebieskim Hydro Blue.
Wnętrze
Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux ułatwia system Smart Entry/ Smart Start oraz elektryczny kluczyk. Wnętrze auta jest połączeniem trwałości i funkcjonalności. Czytelna, uporządkowana deska rozdzielcza łączy elegancję klasy premium z solidnością, zastosowano w niej nowe, poprzeczne otwory wentylacyjne typu żeberkowego z obrotową regulacją.
Na konsoli centralnej dominuje ekran dotykowy o przekątnej 7 cali zaawansowanego systemu multimedialnego. System jest obsługiwany w łatwy, intuicyjny sposób za pomocą dotykowych i ruchów palców. Przybliżono je do przednich foteli auta. Nowa tablica wskaźników zawiera duże, czytelne, analogowe tarcze prędkościomierza i obrotomierza po obu stronach kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 4,2 cala, który wyświetla liczne informacje z komputera pokładowego.
Nowa kierownica z poziomym ramieniem umożliwia regulację odległości i pochylenia. Jest również wyposażona w podpórki pod kciuki. Integralne przyciski w kierownicy — w tym czterostopniowy przełącznik kołyskowy — ułatwiają kontrolę systemu multimedialnego z 6 głośnikami oraz obsługę systemu operacyjnego ekranu dotykowego w konsoli centralnej. Dźwignia zmiany biegów została skrócona. W nowym Hiluxie oferowane są trzy czarne tapicerki do wyboru.
Nowy silnik 2.4 D-4D
Auto otrzymało silnik 2.4 D-4D Global Diesel (GD) z funkcją Stop&Start. 16-zaworowy 4-cylindrowy motor DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW ) przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600– 2000 obr./min.
Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 sek. (6A/T) lub 13,2 sek. (6M/T). Średnim zużyciem paliwa przewidywane jest na poziomie 7,1 l/100 km, a emisja CO2 – 187 g/km.
Dynamika jazdy i możliwości w terenie
Nowa Toyota Hilux jest wyposażona w nowe podwozie z ramą podłużnicową. Zaprojektowano je z myślą o połączeniu lepszego manewrowania, poprawy komfortu jazdy, ograniczenia hałasu i drgań oraz większego bezpieczeństwa w razie kolizji. Mocny, trwały system tylnego zawieszenia z resorem piórowym i podwójnym amortyzatorem pozwala połączyć dostosowane do jazdy terenowej działanie przegubu.
Auto wyposażono w dołączany napęd 4×4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy jest mechanizmem o ograniczonym poślizgu (LSD – limited-slip differential). Dzięki nowej ramie zwiększono uciąg przyczepy do 3.2 ton. Hilux oferuje nowoczesny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Ich działanie opiera się na współpracy czujników laserowych i kamery umieszczonych w kompaktowym module na górze przedniej szyby.
Pakiet obejmuje 4 układy, które w istotny sposób wspierają kierowcę i zmniejszają ryzyko kolizji. Należą do nich układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System) z systemem automatycznego hamowania, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam) i układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist).