Toyota GR Supra będzie oferowana z nowym 2-litrowym silnikiem turbo. Nowa jednostka napędowa ma moc 258 KM (190 kW) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Początek sprzedaży tej wersji w Europie planowany jest na marzec br.
Zobacz relacje:
Rok po światowym debiucie GR Supry podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show 2019 w Detroit, Toyota ogłasza szczegóły pierwszego poszerzenia gamy modelu. Połączenie silnika umieszczonego z przodu z napędem na tylną oś, kompaktowa, dwumiejscowa kabina i wymiary o złotych proporcjach pozwoliły stworzyć pełnokrwisty samochód sportowy, który świetnie się prowadzi.
Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry ułożone rzędowo, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin- scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Ten zestaw zapewnia osiągi prawdziwie sportowego samochodu: osiągnięcie 100 km/h wymaga zaledwie 5,2 sekund, maksymalna prędkość to 250 km/h. Emisje CO2 wynoszą od 135 do 143 g/km (norma NEDC) lub 156 do 172 g/km (norma WLTP).
Mniejsze wymiary nowego silnika i niższa jego masa wpływają korzystnie na prowadzenie samochodu. Bazowy model jest o 100 kg lżejszy od swojego trzylitrowego odpowiednika. Bardziej kompaktowe wymiary silnika pozwoliły go umieścić bliżej środka pojazdu, co gwarantuje idealny rozkład mas (50:50).
Wyposażenie i opcje
W podstawowej specyfikacji nowe auto będzie oferowane w wersji Dynamic, która w standardzie ma 18-calowe felgi aluminiowe, system audio z czterema głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala oraz sportowe fotele obite Alcantarą.
W standardzie będzie też pakiet Toyota Super Safety z systemami ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów podczas jazdy w dzień, systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu z układem powrotu na zadany tor jazdy, adaptacyjnym tempomatem i systemem rozpoznającym znaki drogowe. Standardowym wyposażeniem modelu w wersji Dynamic będzie również system nawigacji i łączności z przydatnymi serwisami online.
Edycja limitowana Fuji Speedway
Wprowadzeniu do sprzedaży dwulitrowej Toyoty GR Supry będzie towarzyszyć limitowana seria Fuji Speedway. To auto będzie wyróżniać się wyjątkowym białym metalicznym lakierem z kontrastującymi czarnymi, matowymi, 19-calowymi kołami i pomalowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego oraz obicia z czarno- czerwonej Alcantary.
Kolorystyka nawiązuje do oficjalnych barw zespołu Toyota Gazoo Racing. Edycja limitowana Fuji Speedway zawiera również aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce, które zwiększą potencjał auta. GR Supra w tej wersji będzie oferowana tylko na początku sprzedaży dwulitrowej wersji auta w Europie, a liczba egzemplarzy została ograniczona do 200.
Toyota GR Supra w swoim debiutanckim roku otrzymała Goldenes Lenkrad, czyli Złotą Kierownicę. Coupe zostało uznane za najlepszy nowy samochód sportowy, powtarzając osiągnięcie drugiej generacji Supry, którą nagrodzono w 1982 roku. Jury oceniło GR Suprę wyżej od Porsche 911 oraz BMW 8.
Dane techniczne poniżej.