TOYOTA GAZOO RACING: WYJĄTKOWE WERSJE KULTOWYCH AUT Z LINII GR

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) podsumowuje wyniki i podkreśla rolę motorsportu w tworzeniu coraz lepszych samochodów

Od momentu powstania w 2007 roku TOYOTA GAZOO Racing jest wierna filozofii wystawiania samochodów na ekstremalne wyzwania w motorsportowej rywalizacji, gdzie technologia testowana jest do granic możliwości, a wśród członków zespołów kluczowa jest praca zespołowa.


Zobacz także:

MERCEDES-AMG: 10 RZECZY, KTÓRYCH NIE WIESZ O GLS 63 4MATIC+
 

ROZMAITOŚCI


 

Podejście to było widoczne od pierwszych startów na torze Nürburgring, a następnie kontynuowano je w mistrzostwach świata w rajdach, rajdach cross-country i wyścigach długodystansowych. W 2025 roku, dzięki temu bezkompromisowemu podejściu, TGR podejmuje jeszcze bardziej spektakularne wyzwania i realizuje nowe projekty.

TGR wraca na Nürburgring

Legendarny i uznawany za jeden z najbardziej wymagających tor Nürburgring ma szczególne miejsce w historii Toyoty. W 2007 roku Akio Toyoda, startujący w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo, oraz jego mentor Master Driver Hiromu Naruse, wskazali na 24-godzinny wyścig na Nürburgringu jako najlepszy sprawdzian dla ich filozofii tworzenia samochodów.

Po sześcioletniej przerwie TGR wraca na niemiecki obiekt i pod szyldem ROOKIE Racing będzie rywalizować w serii wyścigów długodystansowych Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) oraz w czerwcowym Nürburgring 24 Hours. Zespół będzie też startować w japońskiej serii Super Taikyu Series. We wszystkich wyścigach kierowcy będą korzystać z GR Yarisa wyposażonego w automatyczną ośmiobiegową skrzynię GAZOO Racing Direct. Nowa przekładnia umożliwia utraszybkie redukcje przełożeń i pozwala kierowcom skupić się na kierowaniu, a wyścigi pozwolą jeszcze lepiej dopracować jej konstrukcję.

GR Yaris M Concept

GR Yaris M Concept otrzymał dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik. Mocna i wydajna jednostka o kompaktowych wymiarach została zamontowana za plecami kierowcy, co obniża środek ciężkości, a także wpływa pozytywnie na korzystny rozkład masy, by samochód jeszcze lepiej prowadził się w zakrętach. GR Yaris M Concept będzie testowany podczas rywalizacji w japońskim cyklu Super Taikyu Series, a prototyp będą testować kierowcy wyścigowi TOYOTA GAZOO Racing, kierowcy-amatorzy, a także sam Akio Toyoda.

GR Yaris Aero Package

Prototypowy GR Yaris Aero Package został wyposażony w sześć specjalnie zaprojektowanych elementów aerodynamicznych, które opracowano wspólnie z kierowcami wyścigowymi. Samochód zyskał jeszcze bardziej agresywną, rasową stylistykę. Uwagę zwraca tylny spojler z możliwością manualnej regulacji ustawienia, który poprawia osiągi i stabilność prowadzenia. Auto ma też zmienione przednie i tylne zderzaki oraz wloty powietrza na masce i błotnikach, które poprawiają przepływ powietrza wokół nadwozia. We wnętrzu zamontowano pionowy hamulec ręczny.

GR Supra A90 Final Edition

GR Supra A90 Final Edition to limitowana wersja specjalna, która prezentuje pełnię możliwości pod względem przyjemności z jazdy i precyzji prowadzenia. Samochód ma udoskonalony trzylitrowy silnik, którego moc podniesiono z 340 KM (250 kW) do 441 KM (324 kW), a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 500 Nm do 571 Nm. Auto może rozpędzić się aż do 270 km/h.

W limitowanej wersji specjalnej udoskonalono układ jezdny. Zastosowano zawieszenie KW z dużym zakresem regulacji siły tłumienia, udoskonalony układ kierowniczy, 19-calowe hamulce Brembo oraz szersze i bardziej przyczepne opony.

TOYOTA GAZOO Racing redukuje emisje w motorsporcie

TOYOTA GAZOO Racing testuje rozwiązania, które przyczyniają się do osiągnięcia neutralnej środowiskowo mobilności, a także do zrównoważonej i ekscytującej przyszłości sportów motorowych. TGR promuje alternatywne układy napędowe i paliwa w sportowej rywalizacji, wspierając w ten sposób wielotorową strategię Toyoty, która umożliwia klientom redukcję emisji niezależnie od miejsca zamieszkania.

TOYOTA GAZOO Racing wykorzystuje zrównoważone paliwa we wszystkich cyklach mistrzowskich. GR Yaris Rally1 w WRC oraz GR010 HYBRID w WEC korzystają z w 100% odnawialnych paliw, a startujący w wymagającym Rajdzie Dakar GR DKR Hilux EVO zasilany był paliwem przygotowanym przez Repsol, które wykorzystuje 70% odnawialnych składników.

Toyota testuje też wykorzystanie wodoru w motorsporcie w wystawianej przez zespół ROOKIE Racing GR Corolli H2, a potencjał wodorowych silników spalinowych do rajdów i wyścigów prezentują prototypowe modele GR Yaris H2 oraz GR H2 Racing Concept.

W 2025 roku TOYOTA GAZOO Racing będzie kontynuować badania i rozwój w motorsporcie zgodnie ze swoją filozofią tworzenia coraz lepszych samochodów poprzez rywalizację oraz skupienie na kierowcy.