TOYOTA DRUGĄ NAJPOPULARNIEJSZĄ MARKĄ W EUROPIE

Sprzedaż Toyota Motor Europe cały czas rośnie. W okresie od stycznia do marca 2021 roku sprzedano 287 678 egzemplarzy aut, czyli o 6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Wzrostowy trend sprzedaży aut oraz udziału Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku się utrzymuje. W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedano 287 678 egzemplarzy samochodów, o 6% więcej rok do roku. W tym samym okresie, dzięki zapotrzebowaniu klientów na niskoemisyjne samochody hybrydowe, TME osiągnęło swój najwyższy udział w rynku – 6,6% (wzrost o 0,1 punktu procentowego).


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Od stycznia do marca sprzedano 159 163 egzemplarze aut z napędem hybrydowym, czyli o 13% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tym samym samochody hybrydowe stanowiły rekordowe 56% sprzedaży wszystkich aut koncernu w Europie. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 67% sprzedaży. W Europie Wschodniej stanowią 27% wszystkich sprzedanych aut, aż o 5 punktów procentowych więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku.

„TME ma za sobą szybki start w nowy rok. Dodatkowym impulsem był marcowy tytuł Car of the Year dla Toyoty Yaris, która po raz pierwszy została najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. W przyszłość patrzymy z optymizmem. Nasza gama zelektryfikowanych samochodów tym roku znów się poszerzy, a zainteresowanie naszymi autami ze strony klientów znajduje odzwierciedlenie w bardzo dużej liczbie zamówień. Choć może być jeszcze zbyt wcześnie na dokładne prognozy, planujemy, że nasza tegoroczna sprzedaż przebije rekord 1,1 miliona egzemplarzy z przedpandemicznego 2019 roku” – powiedział Matt Harrison, prezydent Toyota Motor Europe.

Corolla, Yaris i RAV4 bestsellerami Toyoty

Toyota jest drugą najpopularniejszą marką samochodów osobowych w Europie z udziałem w rynku wynoszącym 6,4% (wzrost o 0,4 punktu procentowego). Sprzedaż Toyoty w pierwszym kwartale 2021 roku wzrosła o 6 procent i wyniosła 268 607 egzemplarzy. Corolla, Yaris oraz RAV4 to bestsellery Toyoty, które odpowiadają za 59% całej sprzedaży, a 71% ich egzemplarzy to auta z napędem hybrydowym. Corolla to najpopularniejszy model Toyoty, który znalazł 59 288 nabywców w Europie. Tuż za Corollą jest Yaris z 58 944 sprzedanymi egzemplarzami, a 41 014 klientów zdecydowało się na RAV4.

W całej gamie Toyoty sprzedaż aut hybrydowych wzrosła w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku o 15% i wyniosła 148 671 sztuk, co stanowi 55-procentowy udział tych samochodów w ogólnej sprzedaży marki. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi okazały się Yaris Hybrid (45 677 egzemplarzy), Corolla Hybrid (44 996 aut) oraz Toyota C-HR Hybrid (28 799 aut).