TOYOTA: CZY SUPRA GRMN POJAWI SIĘ W SALONACH W TYM ROKU?

W zeszłym roku Toyota pokazała nową GR Suprę, w tym w ofercie znajdzie się jej 2-litrowa odmiana oraz kolejny “sportowiec” – nowy hot hatcha GR Yaris.

Wkrótce do tej listy trzeba będzie też dopisać kolejną wersję flagowego coupé – Suprę GRMN, o czym donoszą japońskie media.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Możemy spodziewać się większej mocy, mniejszej masy, jeszcze bardziej muskularnego nadwozia i wielkiego skrzydła. Czy zobaczymy to już w tym roku? Całkiem niewykluczone!

O bardziej ekstremalnej odmianie Toyoty GR Supry informuje japoński portal Best Car Web. Zdaniem dziennikarzy z Kraju Kwitnącej Wiśni Supra GRMN będzie dysponowała mocą około 400 KM. Obecnie auto w najmocniejszej wersji z turbodoładowanym silnikiem 3.0 oficjalnie wytwarza 340 KM i 500 Nm momentu obrotowego, ale znane są przypadki fabrycznych egzemplarzy, które na hamowni osiągały nawet wyższe wyniki.

Podkręcenie 6-cylindrowego motoru do 400 KM nie powinno być większym wyzwaniem dla inżynierów Toyoty. Tym bardziej, że tunerom udaje się już wyciskać z tego silnika nawet 1 000 KM. Wraz z podniesieniem mocy ekipa Gazoo Racing – sportowego działu Toyoty – z pewnością weźmie też na warsztat zawieszenie auta.

Nowa Supra w wersji GRMN z pewnością zmieni się również z wyglądu. Nadwozie japońskiego coupé już teraz zwraca uwagę bardzo muskularną stylistyką, a w mocniejszej odmianie będzie wyglądać zapewne jeszcze bardziej agresywnie. Wzorem poprzedniej Supry na tyle auta z dużą dozą prawdopodobieństwa zagości też potężne skrzydło.

Jak obecna Toyota GR Supra prezentuje się po takim tuningu mogliśmy zobaczyć w listopadzie na amerykańskich targach SEMA. Zaprezentowano tam wiele zmodyfikowanych egzemplarzy nowej Supry. Wśród nich wyróżniała się chociażby GR Supra 3000 GT, stworzona dla upamiętnienia specjalnej wersji poprzedniej generacji modelu.

Inżynierowie odpowiedzialni za GR Suprę GRMN zwrócą zapewne uwagę również na dodatkową redukcję masy, więc powinniśmy spodziewać się szerokiego zastosowania włókna węglowego lub innych kompozytów. Całość uzupełnią prawdopodobnie też szersze felgi o nowym wzorze ramion. Data debiutu Toyoty Supry GRMN nie jest znana, ale zdaniem japońskich mediów nowe auto może zadebiutować już pod koniec tego roku.

Rodzina GR się powiększa

Toyota Supra GRMN nie będzie pierwszym modelem z tym oznaczeniem. Słowa Gazoo Racing tuned by the Meister of the Nürburgring ukryto w nazwie innego modelu, który trafił do Europy w 2017 roku – limitowanego hot hatcha Yaris GRMN. Inżynierowie sportowego ramienia Toyoty wzięli wtedy na warsztat zwykły model, wyposażyli go w sportowe zawieszenie, lepsze hamulce, 212-konny silnik z kompresorem i centralny wydech.

Rodzina modeli sygnowanych logo Gazoo Racing cały czas się powiększa. Od ubiegłego roku sportowy dział Toyoty tworzy własne modele, z literami GR poprzedzającymi ich nazwy. Pierwszym była nowa GR Supra, a jeszcze w tym roku na rynek trafi GR Yaris – zupełnie nowy, ekstremalny hot hatch z silnikiem o mocy ponad 260 KM i napędem 4×4.

Nieoficjalnie wiadomo, że skrót GR w nazwie otrzyma też nowa generacja modelu GT 86. Pod oznaczeniem GR Sport Toyota tworzy również usportowione wersje zwykłych modeli – w polskich salonach znajdziemy Corollę i Yarisa w takich odmianach.