Salon Toyota Bońkowscy został sponsorem Malta Festival Poznań. Dealer udostępnił na rok Fundacji Malta hybrydową Toyotę Auris.
Marka jest partnerem logistycznym organizatora słynnego festiwalu teatralnego. Na czas trwania tegorocznej edycji imprezy Fundacja otrzymała dodatkowo 7 samochodów japońskiego producenta.
Zobacz także:
Poznańscy dealerzy Toyota Fietz, Toyota Ukleja i Toyota Bońkowscy przekazali po 2 auta, zaś jedno zostało udostępnione przez Toyota Motor Poland.
Twórcy festiwalu będą przez rok korzystali z hybrydowej Toyoty Auris Touring Sports (kombi). Przestronny samochód o pojemnym bagażniku jest bardzo wygodnym narzędziem pracy w mieście. Auto napędzane przez silnik benzynowy i elektryczny zużywa średnio tylko 3,5 l/100 km (dane producenta), bez ładowania z zewnętrznego źródła zasilania.
Hybrydy Toyoty korzystają z silnika elektrycznego dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który zasila jednostkę elektryczną oraz ładuje baterię hybrydową. Dzięki dużej wydajności tego układu samochód może poruszać się przy miejskich prędkościach na samym silniku elektrycznym. Średnia emisja CO2 81 g/km spełnia wyśrubowane normy Euro 6.
– Włączyliśmy się w logistyczne wsparcie Festiwalu, ponieważ Toyota i Malta mają ze sobą wiele wspólnego. Festiwal wyznacza trendy w kulturze, ożywia przestrzenie miejskie dotychczas niedostrzeżone, angażuje widza. Toyota stale inwestuje w poprawę jakości życia różnych grup społecznych i skuteczną ochronę środowiska. Japoński koncern jest najbardziej innowacyjną firmą w branży motoryzacyjnej, z jednej strony starając się stale zwiększać mobilność ludzi, w tym także osób o szczególnych potrzebach, z drugiej chronić środowisko. Efektem takiego podejścia są samochody hybrydowe, pierwszy masowy samochód na wodór, mikropojazdy elektryczne do sprawnego poruszania się po mieście, a także roboty domowe wspierające chorych i niepełnosprawnych oraz liczne osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji i jej zastosowań w motoryzacji – powiedziała Dominika Bońkowska, właścicielka Toyota Bońkowscy.
Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Auris Hybrid sięga już prawie 30 proc. – hybryda jest najczęściej wybieraną wersją silnikową modelu. Rosnące zainteresowanie autami spalinowo- elektrycznymi wspierają władze kilkunastu polskich miast, przyznając kierowcom ulgi na abonament za parkowanie lub całkowicie zwalniając ich z takich opłat.
W Warszawie i Krakowie za kierownicą hybrydy można wjeżdżać do strefy ograniczonego ruchu.
Fot.: M. Zakrzewski