Toyota Motorsport GmbH (TMG) opracowała aktualizację wyścigowego GT86 CS-V3. Nowy samochód zadebiutował już w swoim pierwszym wyścigu – serii TMG GT86 Cup.
Rywalizacja rozpoczęła się trzy lata temu – cykl przeznaczony jest dla wyścigowych wersji sportowego coupe marki, a w tym roku cykl stał się integralną częścią serii zawodów długodystansowych VLN.
Zobacz także:
GT86 CS-V3 pozwala za stosunkowo niewielkie pieniądze rozpocząć przygodę z amatorskimi wyścigami na najważniejszych europejskich torach. Auto łączy bardzo dobre osiągi ze sportowym wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Model wielokrotnie wygrywał w swojej klasie – do tej pory startował 4 razy w słynnym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring i odniósł cztery zwycięstwa w klasie V3.
Tegoroczne zmiany wprowadzone do modelu to pierwsza aktualizacja wyścigowej wersji GT86 przygotowanej według specyfikacji grupy V3. Inżynierowie TMG skupili się na trzech obszarach – prowadzeniu, osiągach i cenie. Bardziej zaawansowane procesy produkcyjne pozwoliły opracować nowe części, takie jak system chłodzenia układu hamulcowego – jednocześnie mocniejszy i tańszy w produkcji.
Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler pozwalają wchodzić w zakręty z większą prędkością. Kolektor dolotowy poprawia dopływ powietrza na wysokich obrotach. To razem z nowym mapowaniem silnika przyniosło zwiększenie mocy do 214 KM. Udoskonalenia objęły także sprzęgło i skrzynię biegów.
Samochód po zmianach jest lżejszy o 80 kg. TMG usunęło m.in. hamulec ręczny, który pozostał w wyścigowym CS-V3 jeszcze z seryjnego GT86. Szklane szyby zostały zastąpione lżejszymi z poliwęglanu.
Nowy pakiet pozwala pokonać okrążenie o około 10 sek. szybciej. Samochód jest przy tym bardziej stabilny i bezpieczny. Auto miało już okazję pokazać swoje możliwości w czwartym wyścigu serii TMG GT86 Cup. Cena samochodu zamyka się w 60 000 euro.
– Chcieliśmy zainteresować naszym samochodem większą liczbę kierowców zajmujących się motorsportem i wzmocnić jego atrakcyjność, aby odnosił sukcesy w różnych typach wyścigów. Każdy kierowca będzie mógł ścigać się tym samochodem szybko i bezpiecznie, jednocześnie osiągając swoje cele – powiedział Nico Ehlert, Główny Inżynier w Customer Motorsports TMG.
Źródło: toyota- motorsport