Do tegorocznego wzrostu popularności hybryd Toyoty na naszym rynku przyczyniły się w znacznej mierze nowe modele – Corolla, RAV4 i Camry.
Marka sprzedała w Polsce łącznie prawie 55 000 samochodów hybrydowych – to stan do końca kwietnia 2019 roku.
Zobacz także:
Od stycznia do końca kwietnia tego roku Toyota Motor Poland dostarczyła klientom 6 327 aut hybrydowych, zwiększając łączną sprzedaż pojazdów z tym systemem w Polsce do 54 936 aut. W pierwszych czterech miesiącach roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki wyniósł aż 30 proc. To wkład w rozwój elektro- mobilności w Polsce.
Marka jest największym producentem samochodów hybrydowych i głównym promotorem zelektryfikowanych napędów.
System hybrydowy jest dominującą wersją napędową nowych modeli Corolla i RAV4. Aż 73 proc. egzemplarzy nowej RAV4, które opuściły salony w tym roku, to hybrydy. W przypadku nowej Corolli udział tego napędu w całkowitej sprzedaży modelu stanowi 66 proc.
Biorąc pod uwagę dane z pierwszych czterech miesięcy roku, najpopularniejszymi modelami hybrydowymi są Toyota C-HR Hybrid (1 780 egz.), Corolla Hybrid (1 646 egz.) i RAV4 Hybrid (1 253 egz.). Dużą popularnością cieszyły się także Yaris Hybrid (806 egz.), Auris Hybrid (530 egz.) oraz nowa Camry Hybrid (305 egz.).
Wyniki te potwierdzają duże znaczenie segmentu aut kompaktowych na rynku zelektryfikowanych samochodów – łączna sprzedaż Corolli Hybrid i Aurisa Hybrid do końca kwietnia wyniosła aż 2 176 aut.