TOTAL: TEST MERCEDESA WYKAZAŁ KTÓRY MODEL PALI WIĘCEJ

merc-c-1

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć zużycie paliwa w pojazdach. Jakie przynosi to efekty?

Patryk Mikiciuk z Team Total postanowił to sprawdzić na przykładzie najnowszej wersji Mercedesa klasy C i jego starszego kuzyna. Co z tego wynikło? Zobaczcie sami!


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Za każdym razem, gdy pojawia się nowy model jakiegoś samochodu producenci zapewniają, że będzie on bardzie ekonomiczny – zużyje o wiele mniej paliwa niż jego poprzednie wersje. Patryk Mikiciuk – pasjonat motoryzacji przetestował najnowszego Mercedesa klasy C i starszy o pięć generacji model tej samej klasy. Oba auta w podstawowych wersjach silnikowych, oba z bakami pełnymi benzyny Total Excellium pokonały ten sam odcinek, w identycznych warunkach pogodowych.

merc-c-2

Jak zakończyła się podróż?

Mercedes 190

Podstawowych silnikiem tego modelu była 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy nieco ponad 100 KM to pozwalało rozpędzić ten model do setki w 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h. Biorąc pod uwagę, że testowany model swoją premierę miał w latach ’80 nie da się nie zauważyć, że producent zadbał o kilka nowoczesnych, w tamtym czasie, rozwiązań np. wtrysk paliwa. 190-tka posiadała też kilka elektronicznych układów np. elektryczne: szyby i zegarek na desce rozdzielczej.

Nowoczesna klasa C

Podstawowy silnik nowoczesnej C klasy to silnik benzynowy 1,6 Turbo o mocy 150 KM. Jest wyraźnie szybszy od swojego poprzednika, jego osiagi to: od 0 do 100 km/h – 8,5 sekundy, prędkość maksymalna – 225 km/h. Mercedes nowej C lasy jest naszpikowany elektroniką, wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie np. zainstalowano w nim system odzyskiwania energii podczas hamowania, która przekazywana jest m.in. do napędu klimatyzacji.

merc-c-3

Wynik testu

Oba samochody pokonały tę samą trasę, w jednakowym tempie, jadąc jeden za drugim. Po zakończonym teście do baku nowoczesnego Mercedesa klasy C udało się wlać 11,65 l paliwa, a to oznacza, że na 100 pokonanych kilometrach spalił 7,7 l paliwa. Do Mercedesa 190, który konstrukcyjnie od swojego konkurenta w teście odbiega o jakieś 35 lat, weszło 11,85 l paliwa, czyli na 100 kilometrowym docinku ten model spalił 7,8 l.

– Różnica w spalaniu na odcinku 100 km pomiędzy dwoma zupełnie innymi samochodami tego samego producenta wyniosła 100 ml – relacjonuje Patryk Mikiciuk.

Bez względu na to, którym modelem podróżujemy warto wykorzystywać najlepszej jakości paliwo i oleje silnikowe dostosowane do konkretnego modelu auta. W tym celu można skorzystać z wyszukiwarki olejów dostępnej na stronach producentów.

Proces doboru oleju może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowany, ale warto poświęcić mu chwilę uwagi, żeby nie mieć w przyszłości problemów z użytkowaniem pojazdu i nie tracić niepotrzebnie dodatkowego czasu i pieniędzy. Koncern Total dla Mercedesa zaleca oleje np. z gamy Quartz: Ineo MC3 5W-30, Ineo Long Lofe 5W-30 i 9000 Energy 5W-40.