TOP MOTO 15: MERCEDES-BENZ LIDEREM MEDIALNOŚCI W PIERWSZYM PÓŁROCZU

Mercedes-Benz Polska przoduje w najnowszej edycji badania Top Moto 15, które analizuje pozycję wiodących marek samochodów w polskich mediach – ogólnopolskich i specjalistycznych.

Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy od 2018 r. nieprzerwanie utrzymuje się w czołówce raportu; tym razem, jako jedyna, okazała się najlepsza w aż trzech kategoriach: największej liczby publikacji ogółem, największej liczby publikacji w mediach motoryzacyjnych oraz największym dotarciu publikacji.


Zobacz relacje:

FORD: SUKCES RENGERA W POLSCE. TOPOWY RAPTOR LIDEREM SPRZEDAŻY
 

UŻYTKOWE


 

Już od kilkunastu lat PSMM Monitoring & More przygotowuje raport Top Moto 15, który pozwala ocenić obecność 15 wiodących marek samochodów w polskich mediach – a tym samym ich skuteczność komunikacji oraz obraz w oczach odbiorców. W ramach najnowszej edycji szeroko zakrojonej analizie poddano materiały z prasy, internetu, radia i telewizji publikowane w okresie od stycznia do czerwca 2024 r. Uwzględniono tu zarówno publikacje (artykuły, notki i wzmianki) w mediach specjalistycznych, jak i ogólnopolskich oraz regionalnych. Łącznie przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, 5 milionów portali internetowych oraz 100 najważniejszych stacji radiowych i telewizyjnych – w sumie prawie 144 tys. informacji. Korzystając ze sprawdzonej metodologii, oceniono m.in. wydźwięki i objętość publikacji oraz ich znaczenie, wyłączając doniesienia o wypadkach drogowych, przestępstwach oraz pojazdach ciężarowych.

Marka Mercedes-Benz po raz kolejny cieszyła się największym zainteresowaniem mediów – zajęła pierwsze miejsce pod względem liczby publikacji zarówno we wszystkich mediach (ponad 22 tysiące, z czego 99% to przekaz neutralny i pozytywny), jak i tych motoryzacyjnych. Zdominowała przy tym wszystkie kanały przekazu: internet, prasę, radio i telewizję, a także media z najbardziej zasięgowych grup. Przełożyło się to na największe dotarcie analizowanych publikacji do odbiorców (oszacowanie realnej liczby kontaktów z publikacją). Istotną rolę odegrały tu między innymi aktywności fabrycznego zespołu Mercedesa w Formule 1, zapowiedzi kolejnych innowacji w segmencie elektromobilności, a także prezentacje nowego CLE z nadwoziem Kabriolet i najnowszych hybryd plug-in sygnowanych przez Mercedes-AMG.

Już od kilkunastu lat prowadzimy wyjątkowo kompleksową analizę medialności marek motoryzacyjnych w Polsce, a wyniki naszego badania w pewnym stopniu odzwierciedlają ich pozycję na rynku. Aktywna, zdywersyfikowana polityka komunikacyjna Mercedes-Benz, która bazuje zarówno na nowościach produktowych, obecności w sporcie motorowym, jak i na inicjatywach edukacyjnych, przekłada się na szeroką obecność marki w mediach oraz jej rynkowe notowania. Mówiąc obrazowo, w Mercedesie zawsze jest ciekawie i dużo się dzieje, a to przyciąga uwagę mediów i jest źródłem wartościowych treści. Ta medialność potwierdza status Mercedes-Benz jako lidera w kształtowaniu motoryzacyjnej transformacji i rozwoju nowych technologii – powiedział Sebastian Bykowski, prezes zarządu i dyrektor generalny PSMM Monitoring & More.