TOMTOM TELEMATICS: PRZEWODNIK BEZPIECZNEJ JAZDY DLA FIRM

tom-tom-b1

Na polskich drogach co 15 minut dochodzi do wypadku drogowego. Tak wielka skala niebezpiecznych zdarzeń drogowych to nie tylko wysokie koszty społeczne dla nas wszystkich, ale również przyczyna poważnych strat dla przedsiębiorców.

Kierowcy pojazdów flotowych każdego dnia narażeni są na niebezpieczeństwo związane z udziałem w kolizji, które z reguły pociąga za sobą wiele konsekwencji dla bieżącej działalności firmy.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO

ROZMAITOŚCI


 

TomTom Telematics, w ramach działań mających na celu poprawienie bezpieczeństwa drogowego i edukacji pracowników, przygotował „Przewodnik bezpiecznej jazdy dla firm“.

Ponad połowa managerów w Polsce przyznaje, że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku, kierując samochodem podczas podróży służbowej, a każdy wypadek czy stłuczka powoduje powstanie kosztów dla przedsiębiorstwa. Mimo to, polskie firmy wciąż robią zbyt mało, aby zadbać o większe bezpieczeństwo swoich kierowców, a co za tym idzie, uniknąć dodatkowych obciążeń finansowych.

Jedną z głównych przyczyn wypadków jest brak odpowiednich procedur w firmach. Jeden na trzech ankietowanych menedżerów (35 proc.) przyznaje, że jego firma w żaden sposób nie monitoruje zachowania swoich pracowników na drogach i w żaden sposób nie weryfikuje ile przewinień drogowych dany pracownik miał w przeszłości na koncie. Jeden na czterech (26 proc.) nie wie ile czasu jego pracownicy spędzają za kierownicą zaś, aż jedna trzecia firm (36 proc.) nie prowadzi żadnych szkoleń w zakresie bezpiecznej jazdy.

– Przewodnik bezpiecznej jazdy dla firm to efekt badań przeprowadzonych w tym roku wśród 300 managerów wyższego szczebla oraz przedstawicieli kadry zarządzającej w polskich firmach zatrudniających co najmniej 5 pracowników oraz wieloletnich doświadczeń w zakresie dostarczania rozwiązań telematycznych dla firm na całym świecie. Wierzymy, że nasz materiał posłuży jako cenne źródło wiedzy i stanie się podstawą do stworzenie polityki bezpieczeństwa drogowego w niejednej polskiej firmie – komentuje Marek Kujawiński, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska.