TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacyjnej, ogłosił, że jego mapy dla automatycznej jazdy zasilają ponad pół miliona automatycznych pojazdów poziomu 1 i poziomu 2 na drogach.
Samochody te należą do różnych producentów.
Zobacz relacje:
Zgodnie z definicją opracowaną przez Society of Automotive Engineers, poziom 1 obejmuje automatyzację bocznego lub wzdłużnego sterowania ruchem pojazdu, podczas gdy poziom 2 obejmuje automatyzację zarówno bocznego, jak i wzdłużnego sterowania ruchem pojazdu.
Pojazdy użytkowe poruszają się bardziej wydajnie, oszczędzając zużycie paliwo i redukując emisje, a samochody osobowe będą bardziej bezpieczne dla pasażerów na drodze.
– Droga do w pełni autonomicznej przyszłości jest ekscytująca – już teraz wspieramy automatyczną jazdę na drogach. Wizja TomTom to autonomiczna przyszłość z bezpieczniejszymi drogami, wolnymi od zatorów – i emisji spalin. Dzisiejszy kamień milowy to kluczowy krok w tym kierunku – komentuje Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom.