Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Tokio zadebiutowały dwa koncepcyjne modele Lexusa – NX PHEV OFFROAD Concept oraz wodorowy ROV Concept.
Oba prototypy reprezentują dwa różne pomysły na to, jak połączyć w luksusowym pojeździe 4×4 dobre właściwości jezdne poza asfaltem z niskoemisyjnym napędem.
Zobacz także:
Koncepcyjny Lexus NX PHEV OFFROAD
NX PHEV OFFROAD Concept bazuje na NX 450h+, pierwszym modelu Lexusa z napędem hybrydowym typu plug-in, który jest w sprzedaży od listopada 2021 roku. NX PHEV OFFROAD to auto przyjazne środowisku o niskiej emisji spalin i dużym zasięgu w trybie elektrycznym, a jednocześnie wysokich osiągach i kulturze jazdy. Auto zachęca do off-roadowych przygód za sprawą dużego prześwitu, terenowych opon o dużej średnicy oraz specjalnie dobranej dwukolorowej kompozycji brązowego lakieru Iron Oxide z matowym czarnym lakierem.
Lexus ROV Concept – luksusowy buggy
Pojazd ROV Concept (skrót od: Recreational Off-highway Vehicle) wykracza poza tradycyjne myślenie o jeździe po drogach i w terenie za sprawą swoich kompaktowych wymiarów i luksusowego wykończenia. Jego zadaniem jest zapewnić takie wrażenia z jazdy w terenie, jakich nie daje żadne auto osobowe. Co więcej, to pierwszy Lexus z nieemitującym CO2 spalinowym silnikiem wodorowym, co sprawia, że jest to przyjazne dla środowiska auto, które jednocześnie zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy za sprawą dźwięków i wibracji silnika spalinowego.
Lexus i technologie lotnicze
Na wystawie Tokyo Auto Salon 2022 został pokazany także model samolotu Zivko Edge 540 V3 w skali 1:3. Oryginalnym, pełnowymiarowym samolotem Zivko Edge 540 V3 znany pilot Yoshihide Muroyi wystartuje w mistrzostwach świata Air Race, reprezentując zespół Lexus/Pathfinder Air Racing Team.
Lexus i Muroya zawarli porozumienie, którego celem jest przyspieszenie wymiany technologii i know-how, by rozwijać wyścigowe maszyny oraz poprawiać pracę zespołu. W ramach nowego zespołu Lexus dąży do tego, by wraz z Muroyą zdobyć pierwszy tytuł w Air Race.
Lexus wykorzysta technologie i know-how z dziedziny aerodynamiki, chłodzenia i redukcji masy zdobyte za sprawą udziału w wymagających wyścigach lotniczych do produkcji coraz lepszych samochodów, by przyspieszyć osiągnięcie neutralności klimatycznej.