TOKIO 2019: NOWA KONCEPCYJNA WODOROWA TOYOTA MIRAI

toyota-Mirai_n1

Podczas salonu samochodowego Tokio Motor Show Toyota zaprezentuje po raz pierwszy koncept sedana Mirai nowej, drugiej generacji.

Premiera elektrycznego, zasilanego wodorem samochodu odbyła się w 2014 roku. Teraz koncern prowadzi prace nad nowym wydaniem modelu.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

TOKIO 2019


 

toyota-Mirai_n2

Mirai pierwszej generacji przyspieszył wzrost świadomości na świecie na temat technologii wodorowych oraz nowych możliwości, jakie one tworzą dla rozwoju czystego, zrównoważonego transportu. Samochód ma zasięg od 500 km, łatwo się go tankuje w kilka minut i nie emituje żadnych substancji oprócz wody. Do tej pory Toyota sprzedała 10 000 egzemplarzy pojazdu, jednocześnie wspierając rozwój infrastruktury tankowania wodoru na kluczowych rynkach.

Mirai drugiej generacji

Na targach motoryzacyjnych w Tokio 23 października Toyota zaprezentuje nową jakość Mirai pod względem technologii, osiągów i designu. Rynkowa premiera pojazdu jest zaplanowana na 2020 rok, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Nowe auto będzie miało większy zasięg, co wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz zastosowania większych zbiorników wodoru.

toyota-Mirai_n3

Stylistyka wyraża się w obniżonych liniach bocznych, eleganckich proporcjach, opływowym, energicznym nadwoziu i 20-calowych obręczach kół, które łącznie tworzą mocny, wyróżniający się wygląd samochodu. Pierwszy prototyp zostanie zaprezentowany w specjalnie opracowanym niebieskim odcieniu, który nakładany jest wielowarstwowo, aby uzyskać wyjątkową głębię i połysk.

Wnętrze nowego samochodu to przestrzeń o przejrzystej strukturze i ciepłej, komfortowej atmosferze. Do najważniejszych elementów wyposażenia należy 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej i deska rozdzielcza. Nowa platforma TNGA i inteligentny rozkład komponentów samochodu pozwoliły swobodnie wygospodarować miejsce dla pięciu pasażerów.

toyota-Mirai_n4

Nowy napęd

Modułowa platforma została tak opracowana, by można było na niej zamontować różnego rodzaju napędy – w tym napęd na ogniwa paliwowe. Nowa architektura zapewnia większą sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy. Model ma też niżej położony środek ciężkości, który sprawia, że auto jest bardziej zwrotne i przyjemniej się prowadzi.

Efektywniejsza praca systemu ogniw paliwowych nie tylko pozwoliła zwiększyć zasięg auta na jednym tankowaniu, ale też przekłada się na bardziej płynne, linearne przyspieszenie, większą kulturę pracy napędu i jego bezpośrednie reakcje. Auto łatwiej się prowadzi na krętych drogach, a maksymalny moment obrotowy dostępny w pełnym zakresie prędkości zapewnia dynamikę i poczucie mocy w każdej sytuacji na drodze – zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

toyota-Mirai_n5