TOKIO 2019: MITSUBISHI SUPER HEIGHT K-WAGON CONCEPT

mitsubishi-S Height1

Podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show firma Mitsubishi obok Mi-Tech Concept prezentuje nowy model Super Height K-Wagon Concept.

Dla MMC stanowi on wizualizację kolejnej generacji pojazdów segmentu Kei-cars i ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Japonii końca obecnego roku podatkowego.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

TOKIO 2019


 

Koncepcyjny Super Height K-Wagon to przedstawiciel segmentu aut typu Kei nowej generacji, przeznaczony dla kierowców, którzy pragną odbywać podróże na dłuższe dystanse i odwiedzać więcej miejsc. Oferuje wysoki i przestronny przedział pasażerski typu open- space, zapewnia osiągi i funkcjonalność, jednak stylistycznie bliski jest SUV-om marki.

mitsubishi-S Height2

Poziomą kratę osłony chłodnicy wykorzystującą motyw Dynamic Shield przecinają pionowe metalizowane listwy. Widok z boku emanuje mocą, dzięki dużej kabinie, podkreślonej długim rozstawem osi i podłużnymi przetłoczeniami. Listwę progową i nadkola pozostawiono czarne, aby zbliżyć się do charakteru SUV-a.

Kolor nadwozia to dwukolorowa kombinacja oliwkowej zieleni i bieli ze srebrnymi relingami dachowymi, która ma oddać osobowość aktywnych kierowców. Koła z elementami w kolorach nadwozia zapewniają jednolity wygląd.

Wysoki przedział pasażerski typu open- space modelu z segmentu Kei-cars wydaje się szczególnie obszerny w tylnej części, którą projektowano z myślą o potrzebach rodziny. Pasażerom tylnych foteli zagwarantowano łatwy dostęp do wnętrza dzięki szeroko otwieranym drzwiom, sporo miejsca na relaks, a także największą przestrzeń na nogi w tej klasie aut.

mitsubishi-S Height3

Projektanci wykorzystali brąz jako główny kolor eleganckiego wnętrza klasy premium, jako drugi kolor gamy pojawia się pomarańczowy. Syntetyczna skóra pokryta jest diamentowymi pikowaniami, co podnosi odczucie wysokiej jakości detali wnętrza. Nowy model wyposażony w bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę i zapewniających bezpieczeństwo, w oszczędny silnik i przekładnię CVT, zapewni wysokie osiągi zarówno w strefach miejskich, jak i na drogach ekspresowych.

Na liście wyposażenia znalazł się pakiet systemów e-Assist, zapobiegających wypadkom – w tym Mi-Pilot z asystentem pasa ruchu, sprawdzającym się na autostradach, system hamowania awaryjnego, zapobiegający kolizjom lub łagodzący ich skutki oraz system łagodzenia skutków niezamierzonego wciśnięcia pedału przyspieszenia, dzięki którym samochód może być klasyfikowany jako tzw. Support Car S w klasyfikacji pojazdów, przyjętej przez rząd japoński.

mitsubishi-S Height4

SUV z trzema rzędami siedzeń, korzysta z systemu Twin Motor PHEV, który został opracowany i sprawdzony w pracach rozwojowych modelu Outlander PHEV. Koncept wzbogacono o elektryczny zespół napędowy kolejnej generacji i system sterowania napędem na cztery koła.

Akumulator trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą, w centralnej części pojazdu. Chociaż napędza go znany system Twin Motor, który wykorzystuje mocne, oszczędne silniki zarówno dla osi przedniej, jak i z tyłu, układ PHEV zyskał kompaktowe rozmiary i został zoptymalizowany pod kątem zapewnienia większej przestrzeni pasażerskiej oraz zaoferowania klientom wersji z trzema rzędami siedzeń.

Nowe auto dysponuje w trybie jazdy bezemisyjnej zasięgiem przekraczającym 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP). Oznacza to, że pasażerowie mogą cieszyć się płynną, dynamiczną jazdą w pełnej ciszy, typową dla samochodów elektrycznych, przez jeszcze dłuższy czas.

mitsubishi-S Height5

Układ przeniesienia napędu wykorzystuje Aktywny System Kontroli Znoszenia (AYC) do kontroli rozdziału momentu napędowego między dwa przednie koła, a także permanentnego napędu na cztery koła za pośrednictwem systemu Twin Motor, który przekazuje moment obrotowy z mocnych, oszczędnych silników zarówno na oś przednią, jak i tylną.

Współpracuje ze zintegrowanym układem kontroli napędu na 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC), który zapewnia radykalną poprawę osiągów dynamicznych podczas jazdy, pokonywania zakrętów i zatrzymywaniu się, poprzez integralne sterowanie siłą hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control – ASC).

mitsubishi-S Height6