Na zbliżających się 45. targach motoryzacyjnych w Tokio Toyota pokaże sedana Crown Concept, w którym zaprezentuje technologie mobilne w chmurze oparte na Data Communication Modules.
Kolejną nowością będzie trzecia generacja luksusowej limuzyny Century, samochodu zamawianego przez japoński dwór cesarski. Auto dla monarchów otrzyma napęd hybrydowy z 5-litrowym silnikiem V8.
Zobacz także:
Koncepcyjny Crown jest zbudowany na nowej platformie TNGA. Prototyp łączy tradycję modelu sięgającą 1955 roku z technologiami mobilnymi nowej generacji. Salon samochodowy Tokyo Motor Show odbędzie się między 25 października a 5 listopada w Tokyo Big Sight pod hasłem „Beyond the Motor”.
Parametry potwierdzone na torze Nürburgring
Nowa Toyota Crown w wersji koncepcyjnej ma wymiary: długość 4910 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1455 mm, a rozstaw osi wynosi 2920 mm. Marka zaprojektowała luksusowego japońskiego sedana całkowicie od początku, opierając go na nowej platformie TNGA. Koncept został poddany testom na torze Nürburgring w Niemczech.
Auto prowadzi się pewnie i stabilnie, a układ kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy przy każdej prędkości, zarówno na gładkiej, jak i nierównej nawierzchni. Samochód daje się przy tym łatwo kontrolować. Premiera nowej generacji Toyoty Crown, której zapowiedź stanowi Crown Concept, jest zaplanowana na lato 2018 roku.
W modelu zostanie w pełni wykorzystana technologia łączenia samochodów w chmurze oraz internetu rzeczy. Crown Concept jest wyposażony w Data Communication Modules (DCM), który znajdzie się w standardowym wyposażeniu następnej generacji auta. DCM umożliwia automatyczne łączenie się samochodów z dostępnymi sieciami telekomunikacyjnymi bez roamingu, co zwiększa możliwości korzystania z internetu, aplikacji, produktów i usług oraz transmisji danych z pokładu samochodu.
Od bezpiecznego samochodu do bezpiecznego miasta
Technologie bezpieczeństwa czynnego Toyoty obejmują nie tylko pakiet wprowadzany stopniowo do wszystkich modeli Toyota Safety Sense, czyli systemy automatycznego hamowania i powrotu na tor jazdy czy też aktywny tempomat i automatyczne światła drogowe. W Japonii Toyota wprowadziła do wybranych modeli, w tym Crowna, system ITS Connect. Opiera się on na technologii wymiany informacji w chmurze pomiędzy pojazdami oraz pojazdami uprzywilejowanymi i urządzeniami infrastruktury drogowej, takimi jak sygnalizatory świetlne.
Przekazują one sobie nawzajem na bieżąco informacje, które pomagają zapobiegać nawet takim wypadkom, które w przeciwnym razie byłyby bardzo trudne do uniknięcia np. ze względu na brak widoczności. Toyota współpracuje z władzami państwowymi i lokalnymi, które instalują systemy ITS w miastach i przy drogach na kolejnych obszarach Japonii. Docelowo ITS ma działać na terenie całego kraju i obejmie samochody wszystkich marek.
Nowy styl życia oparty na technologiach informacyjnych
Toyota stale rozbudowuje swoje platformy serwisów mobilnych, które służą m.in. do rozwiązywania takich problemów jak korki w miastach za pomocą systemu nawigacji z bieżącą wymianą danych o zagęszczeniu ruchu. Samochody marki będą zdalnie diagnozowane dzięki danym na temat funkcjonowania auta zbieranym przez DCM, aby przewidywać ewentualne problemy techniczne i odpowiednio wcześnie przeprowadzać czynności serwisowe. Kompleksowe usługi uzupełni call center, które zapewni klientom marki odpowiednie wsparcie.
Toyota dla monarchów
W swojej 50-letniej historii Toyota Century doczekała się zamówień na specjalnie przygotowane, opancerzone limuzyny dla cesarza Akihito i cesarzowej Michiko. Samochody te zamawiał także japoński rząd. Produkcję drugiej generacji modelu zakończono w lutym 2017 roku i wtedy nie wiadomo jeszcze było, czy limuzyna znajdzie kontynuację.
Dlatego debiut trzeciej generacji Century na pewno spotka się z ogromnym zainteresowaniem Japończyków odwiedzających targi w Tokio, tak jak to miało miejsce przy okazji premiery pierwszej generacji auta na tokijskiej wystawie w 1967 roku, kiedy samochód obejrzało 1,4 mln widzów.
Nowy model to efekt połączenia tradycyjnej mistrzowskiej sztuki rzemieślniczej, tak charakterystycznej dla japońskiej kultury, z nowoczesnymi ekologicznymi technologiami i maksymalnym komfortem pasażerów. Auto o długości 5335 mm i szerokości 1930 mm jest napędzane układem hybrydowym z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów (2UR-FSE) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zapewnia najniższe zużycie paliwa w swojej klasie.
Eleganckie nadwozie zostało zaprojektowane w tradycyjnym japońskim stylu, z charakterystycznym przednim grillem i czarnym obramowaniem tylnych świateł.
Komfort jazdy zapewniają bardzo sztywne nadwozie, specjalnie dopasowane zawieszenie oraz nowo opracowane opony ograniczające wibracje na nierównościach na drodze. W zadbaniu o bezpieczeństwo pasażerów kierowcę będzie wspierał rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense wykorzystujący technologię radarową o zwiększonym zasięgu i precyzji, a także układ monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.