Podczas 45. salonu samochodowego Tokyo Motor Show 2017 Lexus przedstawił po raz pierwszy w świecie swój koncepcyjny samochód LS+ Concept, wyposażony w systemy zautomatyzowanego prowadzenia.
Na stoisku oglądać także można także limitowane edycje modeli RC F i GS F, upamiętniające dziesięciolecie sportowych modeli z rodziny Lexus “F”.
Zobacz także:
Pragnąc przybliżyć urzeczywistnienie wizji świata bez wypadków drogowych, Lexus konsekwentnie wprowadza zaawansowane technologie oparte na koncepcji Integrated Safety Management. Aby umożliwić wszystkim korzystanie z bezpiecznej i efektywnej mobilności, dającej jednocześnie radość z prowadzenia samochodu, marka rozwija technologie zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów.
Wprowadzenie technologii „Urban Teammate”, umożliwiającej zautomatyzowane prowadzenie aut na zwykłych drogach, spodziewane jest w pierwszej połowie 2020 roku.
LS+ CONCEPT
Wyposażony w najnowocześniejsze technologie LS+ Concept prezentuje przyszły wygląd i możliwości flagowego sedana LS. Awangardowa stylistyka nowego auta koncepcyjnego oraz technologie zautomatyzowanego prowadzenia, których wprowadzenie planowane jest na rok 2020, wskazują kierunek, w którym zamierza iść Lexus.
Jako concept car, zapowiadający przyszły wygląd modelu LS, nowy model pokazywany na targach motoryzacyjnych w Tokio odznacza się dystyngowaną stylistyką , a jednocześnie wskazuje kierunek dalszego rozwoju designu producenta w oparciu o filozofię L-finesse. Oprócz nowego, wcielenia charakterystycznego grilla o kształcie klepsydry z zamykaną przesłoną poprawiającą chłodzenie i aerodynamikę, awangardowy charakter wyraża się m.in. przez reflektory wzbogacone o lasery oraz tylne lampy zespolone, a także elektroniczne lusterka boczne.
Lexus realizuje wizję świata, w którym ludzie mogą korzystać z bezpiecznej, efektywnej i nieskrępowanej mobilności, opartej na technologiach zautomatyzowanego prowadzenia. W szczególności prezentowana technologia „Highway Teammate”, która ma zostać wdrożona w roku 2020, umożliwiać będzie automatyczne prowadzenie od wjazdu na autostradę do jej opuszczenia.
Zawarte w niej mechanizmy rozpoznawania obiektów, oceny sytuacji i sterowania systemami pokładowymi w odpowiedzi na warunki ruchowe już w tej chwili umożliwiają automatyczne włączanie się do ruchu, zmiany pasów ruchu i opuszczenie autostrady, a także utrzymanie pasa ruchu i odpowiednich odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu.
LS+ Concept może komunikować się z centrum danych w celu aktualizacji oprogramowania systemowego, co umożliwia dodawanie nowych funkcji. Jednocześnie mechanizmy sztucznej inteligencji uczą się z wykorzystaniem systemów big data, obejmujących informacje o drogach i ich otoczeniu, zwiększając możliwości zautomatyzowanego prowadzenia. Pojazd, który może rozwijać się wraz ze swymi użytkownikami, reprezentuje nową erę w dziejach samochodu, z którym właścicieli łączy stosunek emocjonalny.
LIMITOWANA EDYCJA MODELI Z RODZINY „F”
Od czasu premiery modelu IS F w roku 2007, motywem rozwoju rodziny sportowych modeli Lexus „F” było zapewnianie radości z ostrej jazdy zarówno doświadczonym kierowcom, jak i amatorom.
To podejście przyczyniło się do ugruntowania sportowego wizerunku marki Lexus. Zaprezentowane dziś specjalnie wyposażone modele z limitowanej edycji, przygotowane dla upamiętnienia dziesięciolecia rodziny modeli „F”, wyposażone są w wyczynowe amortyzatory, zapewniające lepszą stabilność i precyzję prowadzenia, oraz tytanowe układy wydechowe, dodatkowo poprawiające osiągi, z których znane są modele „F”.
Wybrane elementy zewnętrzne wykonano z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, co podkreśla sportowy charakter pojazdów, zaś panele nadwozia pokryto matowym szarym lakierem. Specjalną kolorystykę wnętrza uzupełniają akcenty w kolorze Heat Blue, znanym z logo serii „F”. Te i inne cechy uwydatniają wyjątkowy charakter samochodów.
Lexus zamierza sprzedać po 50 egzemplarzy limitowanych edycji RC F i GS F za pośrednictwem japońskich dealerów, do których auta te trafią wiosną przyszłego roku.