Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Mazda przedstawiła dwa nowe modele koncepcyjne. Swoją światową premierę miał hatchback klasy kompakt KAI Concept, zapowiadający nową generację pojazdów producenta.
Vision Coupe pokazany został po debiucie, który odbył się na poprzedzającej targi motoryzacyjne Tokio Motor Show imprezie, nazwanej Mazda Design Night 2017.
Zobacz także:
Mazda KAI Concept, wyposażona w silnik benzynowy z technologią następnej generacji SKYACTIV-X i oparta na konstrukcji SKYACTIV- Vehicle Architecture, stanowi zaawansowaną prezentację języka stylistycznego KODO.
Model ten łączy w sobie rozwiązania techniczne i koncepcje stylistyczne mające określać nadchodzącą generację samochodów marki.
Efektem udoskonaleń jest wyraźnie zwiększony komfort jazdy, znaczne wyciszenie wnętrza i podwyższone osiągi. W KAI Concept uwagę zwracają silne, muskularne proporcje, akcentowane subtelną grą refleksów światła, ślizgających się po bryle nadwozia.
Z kolei w modelu Vision Coupe najważniejsze jest nadwozie ukazujące styl projektowania nazywany KODO – Dusza Ruchu. Jest on wyrazem minimalistycznej japońskiej estetyki i osiąga tutaj prosty efekt „czystego ruchu”, który wyraża poczucie prędkości.
Wnętrze zaprojektowane zgodnie z koncepcją ma (dosłownie: przestrzeń), przeniesioną z tradycyjnej japońskiej architektury, łączy wrażenie trójwymiarowej głębi z silnym podkreśleniem osi podłużnej, z jednoczesnym zachowaniem poczucia ruchu. Nazwa Vision Coupe odwołuje się do tradycji Mazdy – elegancji stylu, reprezentowanego przez takie modele, jak R360 – pierwszy samochód osobowy tego producenta oraz Luce Rotary, znana także jako Mazda R130.
Ponadto, marka wystawia na tokijskim salonie całkowicie nowy model Mazda CX-8 – jest to SUV o trzech rzędach siedzeń, który jeszcze w bieżącym roku trafi do sprzedaży w Japonii – oraz MX-5 i MX-5 RF, obydwie w wersji na rok modelowy 2018. W drugim z tych modeli, producent prezentuje szereg udoskonaleń, takich jak podwyższony komfort jazdy, lepiej wyciszoną kabinę oraz większy wybór kolorów nadwozia.
Zgodnie z realizowaną przez Mazdę strategiczną wizją rozwoju technologicznego, określaną Sustainable Zoom-Zoom 2030, marka stara się wykorzystać naturalną atrakcyjność samochodu i uczucie przyjemności prowadzenia, aby inspirować i wzbogacać jakość życia kierowców i pasażerów.
Więcej informacji na temat ekspozycji Mazdy na Salonie Samochodowym w Tokio znajdziesz na stronie www2.mazda.co.jp/motorshow/2017/en.