Na salonie samochodowym Tokyo Motor Show debiutują produkcyjne wersje modeli Hondy przeznaczonych na rynek japoński, wśród nich produkowany w Europie Civic Type R.
Obok zasilanego wodorem modelu Clarity Fuel Cell, o którym pisaliśmy obszernie już wcześniej, na stoisku marki pojawiły się NSX czy Odyssey Hybrid.
Zobacz także:
Po światowej premierze na Frankfurt Motor Show 2015, w Tokio pojawił się pojazd Honda Project 2&4, wyposażony w silnik zapożyczony z motocykla RC213V – S, stanowiąc kontrast dla mniej spektakularnych, ale ważnych, innowacyjnych rozwiązań mobilnych, jak pojazdy Wander Walker i Wander Stand. Tak obszerne portfolio modeli zgromadzono pod globalnym hasłem marki – The Power of Dreams.
Civic Type R
Opisywany jako „samochód wyścigowy na zwykłe drogi”, nowy Civic Type R jest napędzany najbardziej ekstremalnym i najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek trafił pod maskę Hondy oznaczonej jako Type R. Samochód ten wyznacza nowe granice możliwości w segmencie hot hatchy z przednim napędem. Civic Type R produkowany przez Honda of the (UK) Manufacturing, będzie eksportowany z Wielkiej Brytanii do Japonii. Sprzedaż tego modelu w Japonii rozpocznie się pod koniec roku 2015.
Honda NSX
NSX jest supersamochodem nowej ery. Druga generacja NSX otrzymała lekkie nadwozie i nowy, montowany wzdłużnie 3,5-litrowy silnik V6 twin turbo, będący częścią sportowego systemu napędowego z trzema silnikami elektrycznymi – Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive), przenoszącego napęd na wszystkie koła. Silnik V6 współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi (z których dwa są umieszczone przy przednich kołach), a napęd z silnika spalinowego przenoszony jest za pośrednictwem 9-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Całkowicie nowy NSX wyjedzie na europejskie drogi w 2016 roku.
Samochody przeznaczone na rynek japoński
Kolejny nowy model przeznaczony na rynek japoński, to Odyssey z napędem hybrydowym – minivan wyższej klasy, który łączy wyjątkowo przestronne wnętrze z charakterystycznym stylem i z wyjątkową przyjemnością podróżowania.
Honda pokaże również całkowicie nowy, mały sportowy kabriolet S660, który zaprojektowano i skonstruowano tak, by dostarczyć emocji jak w sporym, prawdziwie sportowym aucie, ale z zachowaniem bardzo zwartej i oszczędnej formy minisamochodu.
Na stoisku Hondy nie może zabraknąć modelu N-Box – najlepiej sprzedającego się minisamochodu w Japonii. Będzie on prezentowany z nowym pakietem wyposażeniowym redukujacym niebezpieczeństwo poparzeń słonecznych. Dzięki temu pakietowi udało się w 99% zabezpieczyć wnętrze auta przed promieniowaniem ultrafioletowym i podczerwonym (cieplnym). Jest to pierwsze na skalę światową zastosowanie tego rozwiązania.
Honda Project 2&4
Po światowym debiucie na wrześniowym salonie we Frankfurcie, Honda Project 2&4 napędzany silnikiem motocykla RC213V-S zostanie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Tokio. Pojazd zaprojektowano tak, by zapewnić niezapomniane wrażenia z jazdy. Honda Project 2&4 wykorzystuje ekspercką wiedzę Hondy w zakresie samochodów i jednośladów, dzięki czemu udało się połączyć swobodę jazdy na motocyklu ze stabilnością samochodu.
Honda Project 2&4 z napędem RC213V-S jest zwycięzcą zorganizowanego przez Hondę konkursu „Globalny Projekt Konstrukcyjny”, w którym uczestniczyły zespoły projektowe firmy z całego świata. Czerwona kreska na obrotomierzu umieszczona jest przy wskazaniu 14000 obr./min., a silnik o pojemności 1000 cm3 połączony z sześciobiegową przekładnią DCT zapewnia moc maksymalną 215 KM przy 13000 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy wynoszący 118 Nm przy 10500 obr./min.
Pojazdy koncepcyjne
Pojazd Wander Stand pozwala dwóm dorosłym osobom na jazdę obok siebie, ale sama jazda będzie zupełnie nowym doświadczeniem. Opracowany przez Hondę system Omni Traction Drive pozwala na pełną swobodę ruchów pojazdu do przodu, do tyłu, w bok i na ukos. Szerokość pojazdu koncepcyjnego umożliwi mu poruszanie się nawet po najwęższych ulicach, a do tego automatyczny tryb jazdy pozwoli pasażerom na relaks np. podczas zwiedzania nowych okolic.
Wander Walker projektowano z myślą o poruszaniu się po mieście niedalekiej przyszłości, w którym pojazdy zapewniające indywidualną mobilność, dadzą swoim użytkownikom swobodny dostęp do wszystkich elementów środowiska miejskiego. Niezwykle zwarta konstrukcja pojazdu o szerokości wynoszącej zaledwie 540 mm oraz innowacyjny systemem kierowania nim, pozwalają na łatwe poruszanie się wąskimi uliczkami. Pojazd koncepcyjny wyposażony został w tablet, który pełni rolę wyświetlacza, a także klucza do pojazdu.