Podczas 42. salonu samochodowego w Tokio Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) prezentuje najbardziej innowacyjne modele w historii firmy. Tematem przewodnim stoiska są “zielone” technologie, w szczególności napęd hybrydowy. Swoją światową premierę świętuje nowa ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid.
W nawiązaniu do hasła tegorocznej wystawy – “Power to the Future” (siła przyszłości), MFTBC podkreśla istotną rolę, jaką technologiczne innowacje pełnią w dziedzinie ochrony środowiska na całym globie oraz jaką odegrają w społecznej i ekonomicznej przyszłości.
Z myślą o coraz bardziej rygorystycznych normach emisji spalin Fuso pracuje nad rozwojem alternatywnych układów napędowych. Już w 2006 roku firma zaprezentowała model Fuso Canter Eco Hybrid – jedną z najbardziej przyjaznych środowisku ciężarówek na świecie. W 2008 roku tuż przy fabryce Fuso w Kawasaki powstało centrum rozwojowe Daimler Trucks Global Hybrid Center. GHC koordynuje światowe działania w zakresie rozwoju napędu hybrydowego wszystkich producentów samochodów ciężarowych należących do koncernu Daimlera.
Podczas Tokyo Motor Show MFTBC zaprezentuje cztery pojazdy:
– światową premierę świętuje druga generacja Fuso Canter Eco Hybrid, całkowicie przeprojektowana względem poprzednika z 2006 roku; nowa hybrydowa ciężarówka trafi do sprzedaży w Japonii wiosną 2012 roku;
– po raz pierwszy debiutuje w Japonii lekka ciężarówka Fuso Canter E-Cell; ten bezemisyjny pojazd jest częścią strategii Daimler Trucks “Shaping Future Transportation” (pol. kształtowanie przyszłości transportu), skupiającej się na redukcji zanieczyszczeń powietrza, emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu czystych, wydajnych układów napędowych i paliw alternatywnych;
– dalekobieżna, wysokotonażowa ciężarówka z napędem hybrydowym Fuso Super Great Eco Hybrid umożliwia Daimler Trucks znaczne ograniczenie zużycia oleju napędowego w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów, zasilanych silnikami wysokoprężnymi;
– autobus turystyczny Aero Queen z technologią BlueTec łączy oszczędność z bezpieczeństwem, komfortem jazdy i funkcjonalnością. Już teraz spełnia on wyśrubowane normy emisji spalin, które będą obowiązywać w Japonii w 2015 roku.
Program „Fuso 2015” opiera się na pięciu założeniach:
– rozwój “zielonych technologii”;
– numer jeden wśród klientów w Japonii;
– dochodowy, globalny producent;
– pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
– numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.
Z myślą o “hybrydyzacji” całej floty pojazdów ciężarowych Daimler Trucks, MFTBC prowadzi testy modelu Fuso Super Great Eco Hybrid. Wyniki tych badań będą miały w przyszłości wpływ na rozwój przyjaznych środowisku samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Freightliner.
Koncern Daimler AG posiada 89,29 proc. spółki MFTBC. Pozostałe 10,71 proc. należy do Mitsubishi Group. MFTBC jest integralną częścią Daimler Trucks – oddziału Daimler AG.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.