Na to kibice czekali od lat – ostatni raz rajd terenowy o randze Mistrzostw Polski w okolicy Warszawy rozegrano w 2008 roku.
Tegoroczna edycja Polskiego Safari to już 36. rajd rozgrywany pod tym szyldem. Mimo wakacyjnej pory spodziewana jest wysoka frekwencja z całą krajową czołówką.
Zobacz relacje:
W rajdzie pojadą samochody terenowe, motocykle, quady oraz pojazdy UTV.
Uroczysty start zaplanowano na piątek, 10 lipca, pod Centrum Olimpijskim w Warszawie (Wybrzeże Gdyńskie 4). Tam też rozegrany będzie pierwszy odcinek specjalny – próba Żoliborz. Trasa prologu liczy 3,5 km.
Jej wyniki będą zaliczone do klasyfikacji generalnej rajdu, a dziesięciu czołowych kierowców dodatkowo wybierze sobie pozycje startowe na sobotnie odcinki. Pierwsi zawodnicy na rampie startowej pojawią się o 17.30, ale do Centrum Olimpijskiego lepiej przybyć znacznie wcześniej. Współorganizatorem rajdu jest bowiem Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i w ramach programu “Lato w mieście na sportowo” praktycznie od rana będzie można uczestniczyć w różnego rodzaju imprezach towarzyszących – to m.in. wystawa pojazdów wojskowych, zabawa samochodami RC, itp.
Sobota to już właściwe ściganie. Rajdowa kawalkada przeniesie się do Rembertowa. Serwis zlokalizowany będzie w siedzibie Akademii Obrony Narodowej, dla kibiców przygotowane zostaną mapki z dojazdem do specjalnie utworzonej strefy, z której będą mogli bezpiecznie obserwować zmagania załóg.
Zawodnicy poruszać się będą po zbliżonej trasie – dla rywalizujących w ramach cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (RMPST) przygotowano odcinek o długości 47,52 km, dla pozostałych – czyli dla ekip z Pucharu Polski oraz pucharu baja – nieco skróconą trasą liczącą 39,02 km. Plan przewiduje trzykrotne pokonanie tego odcinka.
Fot.: Sandra Biegun oraz organizator