System zarządzania flotą GBOX Light, którego producentem jest Grupa Inelo, wybrała Omega Pilzno, jedna z wiodących firm w sektorze TSL w Polsce.
Telematyka to kolejny obszar współpracy, dotychczas operator transportowy rozliczał czas pracy swoich kierowców przy pomocy 4trans.
Zobacz relacje:
Rozwiązania telematyczne pomogą w automatyzacji tych procesów. Współpraca obejmować będzie także między innymi dalszy rozwój funkcjonalności ecodrivingu oraz aplikacji mobilnych dla kierowców i spedytorów. GBOX Light jeszcze w tym roku trafi na pokład 500 ciężarówek międzynarodowego operatora transportu i logistyki z Pilzna.
Jak wynika z raportu Globalnego Rynku Telematyki, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu tego sektora do 2022 roku wyniesie aż 28 proc., a jego wartość osiągnie wtedy 233 miliardy dolarów. W ciągu najbliższych lat systemy informatyczne, wspierające automatyzację branży transportowej, będą stanowiły przewagę konkurencyjną dla nowoczesnych firm przewozowych.
Omega Pilzno jest przykładem takiego biznesu, który umacnia swoją pozycję dzięki dostosowania usług do potrzeb rynku. Jedną z nich jest optymalizacja transportu poprzez nowe technologie.
– 17 lat doświadczenia sprawia, że jesteśmy liderem w dostarczaniu zaawansowanych narzędzi w zakresie rozliczania czasu pracy i płacy kierowców zawodowych, ale także we wspieraniu ich codziennej pracy dzięki systemom telematycznym. Jako jedyni możemy łączyć oba te obszary, co doceniła firma Omega Pilzno, która wybrała GBOX Light do zarządzania swoją flotą, liczącą ponad 500 pojazdów ciężarowych. Cieszy nas ta relacja, tym bardziej, że będziemy wspólnie pracować nad rozwojem nowoczesnych narzędzi i funkcjonalności takich jak ecodriving. Razem stawiamy na innowacje i praktyczne rozwiązania IT dla transportu, by prowadzenie działalności przewozowej było jeszcze prostsze – podkreśla Bartosz Najman, wiceprezes Inelo oraz Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.
Grupa Omega Pilzno istnieje na rynku od 1992 r. Konsekwentne inwestycje i systematyczny rozwój doprowadziły do poszerzania oferty i ukształtowania się firmy zaliczanej dziś do grona wiodących w polskiej branży transportowej. Jest to efekt długofalowej strategii inwestycyjnej oraz odpowiadania na zmiany i potrzeby rynkowe.
– Rozszerzenie współpracy z Grupą Inelo i rozbudowa systemu 4Trans o telematykę GBOX, sprawi, że proces zarządzania naszym taborem będzie bardziej efektywny. Pozwoli to między innymi na monitorowanie pojazdów 24/7, szybsze rozliczanie delegacji dzięki automatycznemu zbieraniu potrzebnych danych z lokalizatora GPS, kontrolę paliwa i ekonomiki pojazdu. Dodatkowo będziemy mieć możliwość pełnej automatyzacji procesów rozliczeń poprzez zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych o pojeździe i kierowcy. Bez wdrażania zmian w odpowiedzi na wyzwania branży i inwestycji między innymi w narzędzia telematyczne nie da się prowadzić nowoczesnej firmy transportowej – przekonuje Mariusz Godawski, prezes Omega Pilzno.
Telematyka jest w cenie
Z analiz zrealizowanych przez Inelo wynika, że już ponad połowa z przebadanych firm zdecydowała się na wdrożenie systemów telematycznych, a blisko 20 proc. montuje je masowo w swoich pojazdach. Dlaczego? Po pierwsze koszty. Raport wskazuje, że wśród korzyści płynących ze stosowania telematyki, 38 proc. to oszczędności związane z bardziej precyzyjnym ustalaniem miejsca docelowego, a 17 proc. to mniejsze zużycie paliwa.
Ważna jest automatyzacja i digitalizacja transportu drogowego, co usprawnia pracę zarówno kierowcy, jak i pracodawcy, skraca procesy, skaluje biznes, ale także podnosi poziom bezpieczeństwa na drodze.